Avatar billede to22 Nybegynder
24. februar 2008 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg købe i stedet for WRT54G?

Jeg har for en uge siden, købt en Linksys WRT54G V.7. Men denne ryger retur nu, for hvert 5. minut genstarter den, og jeg kan slet ikke få kontakt til det trådløse med min bærbar. Jeg har forsøgt at opdatere den, men det går ned inden jeg får den opdateret.

Nogle forslag til hvad jeg så skal købe, som virker 100 %
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. februar 2008 - 11:29 #1
En ny! ;o)
Den har vel bare en fejl som dækkes af garantien?
Avatar billede to22 Nybegynder
24. februar 2008 - 11:34 #2
Ikke hvis man læser anmeldelserne på edbpriser.dk :(
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 11:39 #3
Lige et par spärgsmål ?

- Tjek om du kan finde det trådläse med en anden PC.
- Hvilket netvärkskort har du i din PC.
- Kan du finde andre netvörk i närheden.
Avatar billede to22 Nybegynder
24. februar 2008 - 11:44 #4
Kan godt finde med en anden comp, men den kan ikke komme på
Det er en dell stationær (helt ny) og en Dell bærbar 1½ år gammel
Kan ikke finde andre i nærheden, (bor langt ude på landet)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 11:55 #5
OK. Nu kender jeg mest til d-link (som du kan se på mit efternavn)

Men kunne godt tänke mig at vide hvilke netvärkskort du har i dine pc'ere.
I XP, höjreklikker du på denne computer, välger egenskaber, går i fanebladet hardware og trykker på enhedshåndteringen. Nede i netvärkskort kan du se hvilket trådläst netvärkskort du har.
I Vista, går du i start höjreklikker på computer og välger egenskaber. Oppe til venstre välger du enhedshåndtering osv.

Endvidere. Som jeg forstår det, så kan du på din "gamle" godt finde routeren men ikke på den nye.
Avatar billede to22 Nybegynder
24. februar 2008 - 12:29 #6
Den nye er vista og er koblet på via kabel, den gamle er XP og via trådløs. Men selvom den nye er koblet på via kabel, bliver der logget af nettet og på igen hver 5. minut.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 17:36 #7
Jeg kunne alligevel godt tänke mig at vide hvilket trådlöst kort der er tale om.
Det er ikke förste gang jeg ser dette med de 5 min - hvor det ikke er routerens skyld.
Avatar billede to22 Nybegynder
24. februar 2008 - 17:54 #8
Ja, men hvis ikke den kan køre mere en 5 min af gangen med kabel mellem computeren og routeren, kan jeg da ikke bruge den til noget. Det skal løses først.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
24. februar 2008 - 18:05 #9
Yes yes,

Det jeg mener er, at jeg har set nogle trådlöse kort der får routeren til at hoppe af med 3-5 min. mellemrum.
Derfor kunne jeg tänke mig at undersöge den mulighed også.
Avatar billede to22 Nybegynder
25. februar 2008 - 16:59 #10
Jeg sender pisset retur. Bruger for første gang nogen sinde min 14-dags fortrydelsesret. SLUT!
Avatar billede 383ci Nybegynder
28. februar 2008 - 21:44 #11
Har en tilsvarende, også version 7.0
Den smadrede alt og kørte absolut heller ikke, ganske simpelt, så du gjorde det eneste rigtige, efter min overbevisning. Hverken kablet eller trådløs.
Jeg har haft fuldstændige identiske routere, det er kun V7 der ikke duede. Lige nu sidder jeg på en SMC der bare køre.