Avatar billede tvc Seniormester
22. februar 2008 - 17:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visning af resultat fra =KOLONNE(E1) som E (bogstav) ikke som 5

Hej

Er der en der kender en funktion (ikke VBA) hvor man kan få vist resultatet af:

=HVIS(SUM(E28:E29)<>F27;"Mangler angivelse af sikkerhed eller ej i kolonne "&KOLONNE(E1);"")

som "Mangler angivelse af sikkerhed eller ej i kolonne E"

og ikke som "Mangler angivelse af sikkerhed eller ej i kolonne 5"

Jeg har prøvet nedenstående men det virker ej:

=HVIS(SUM(E28:E29)<>F27;"Mangler angivelse af sikkerhed eller ej i kolonne "&TEKST(KOLONNE(E1);"@");"")

Hilsen

TVC
Avatar billede mrjh Novice
22. februar 2008 - 17:24 #1
=VENSTRE(ADRESSE(1;5;4);1)
Avatar billede mrjh Novice
22. februar 2008 - 17:25 #2
som sættes efter &-tegnet
Avatar billede tvc Seniormester
22. februar 2008 - 17:38 #3
Hej mrjh

Det virker perfekt - tak for hjælpen - lægger du et svar?

Funktionen er nu kommet til at se således ud:

=HVIS(SUM(E28:E29)<>F27;"Mangler angivelse af sikkerhed eller ej i kolonne "&VENSTRE(ADRESSE(1;KOLONNE(E1);4);1);"")

Hilsen

TVC
Avatar billede mrjh Novice
22. februar 2008 - 17:53 #4
Selvtak :-)