Avatar billede meta0906 Nybegynder
22. februar 2008 - 16:51 Der er 5 kommentarer

E-løshinger: Generelt

Når man downloader får man tit en dialogbox med spørgsmål Gem eller Kør.
Hvad er forskellen og konsekvenserne
Hilsen amatør
Avatar billede w13 Novice
22. februar 2008 - 17:05 #1
Vælger du "Gem", kan du vælge, hvor på din computer programmet/filen skal ligge, så du senere kan køre det derfra.
Vælger du derimod "Kør", bliver programmet/filen placeret i din mappe med midlertidige filer, hvorfra det med det samme afspillet.
Og midlertidige filer bliver jo netop slettet løbende, så valgmulighederne svarer altså til enten "Gem program" og "Åbn program uden at gemme".
Avatar billede meta0906 Nybegynder
26. februar 2008 - 16:26 #2
Hvis man gemmer, bliver det så ikke automatisk kørt
Hvis man kører ,bliver det så ikke også gemt
Hvad er mest rigtig at bruge
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 16:29 #3
Det bli'r ikke automatisk kørt, når man gemmer, men når overførslen er færdig, kan du klikke på knappen "Åbn", hvorved det naturligvis vil blive åbnet. :)

Og det bliver kun gemt i dine midlertidige filer (Temporary Internet Files), på en kryptisk placering, når du vælger "Åbn" i stedet for "Gem". Her vil det kun ligge i en kort periode, inden det slettes automatisk.

Så hvis du vil have det gemt på computeren, skal du vælge "Gem", og hvis du bare vil se filen en enkelt gang, skal du vælge "Åbn". :)
Avatar billede meta0906 Nybegynder
27. februar 2008 - 08:59 #4
Tak for svaret
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 11:53 #5
Hvis du kunne bruge mit svar, så husk lige at acceptere det nederst på denne side.

Så lukkes spørgsmålet.