Avatar billede caturn Nybegynder
22. februar 2008 - 15:53 Der er 8 kommentarer

Webhotel som tillader meget hukommelse til PHP

Hej!

Jeg skal bruge et webhotel hvor jeg via PHP kan lave noget billedmanipulation. Dette kan være svært da mange webhoteller afsætter for lidt hukommelse til PHP, hvilket resulterer i en fejl lignende:

Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted

Er der nogen, som kender et webhotel, hvor man får en del mere plads?
Avatar billede nickti92 Nybegynder
22. februar 2008 - 16:25 #1
firebee.dk reklamere med de vil være åben over for udviklere i reklame. Så prøv og skriv til dem tænker godt de kan ordne det. Jeg er selv hostet ved dem og er godt tilfreds.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2008 - 19:41 #2
Hvor meget Ram skal du bruge ?

Om webhotellet sætter for lidt af eller du gør det "forkert" er svært at sige. Jeg har set script som med lidt ændring kunne køre på en en del servere også med forholdsvis lidt hukommelse
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2008 - 19:46 #3
leif>>Har selv haft det problem, og billederne skal ikke være specielt store, når man manipulerer med dem, før man kommer op i de 16 MB.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2008 - 19:48 #4
gigahost.dk skulle have memory_limit=128M, men det er måske en forkert problemstilling. PHP kan ikke lave særlig god "billedmanipulation".
Avatar billede caturn Nybegynder
23. februar 2008 - 10:42 #5
nickti92 >> firebee ser godt ud og da jeg skrev til dem sagde de at vi kunne lave en individuel aftale.

leif >> har undersøgt om jeg har gjort det forkert. Scriptet jeg har skrevet har vist sig at være meget lig andre jeg har fundet på nettet. CMS-systemet Drupal har også samme problem.

erickjacobsen >> gigahost.dk ser rigtig godt ud. Der kan man selv ændre i php.ini og dermed sætte memory_limit selv.
Avatar billede nickti92 Nybegynder
23. februar 2008 - 14:05 #6
fandt lige det her link som måske kunne være interessant
http://www.webguru.dk/Blacklist.aspx

og det her
http://www.webguru.dk/Whitelist.aspx
Avatar billede nickti92 Nybegynder
23. februar 2008 - 14:07 #7
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:37 #8
Grunden til at udbyderne (inkl. jeg selv) gør det er enkel: mangel på ram.
Hvis siden udbyder en offentlig service (og altså ikke bare er i administrationsmodulet det bruges), kan serveren meget hurtigt få  ondt i rammen. 100 brugere af op til 16MB ram = 1.6GB RAM til et ankelt website. Hvis andre sites på serveren også bruger en del ram, kan det hele blive meget sløvt lige pludselig. Hvis du har en offentlig service kan du hurtigt bruge 4GB ram til en enkel side alene. Og det er bare hvis du har en lav grænse. :)

Hvis det er en populær service vil jeg anbefale en dedikeret server hvor du selv kan optimere processen.

Af samme årsag er runtime som regel begrænset til 30 sekunder per script.