Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
07. december 1999 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Kodeord på mappe

Jeg vil gerne have at der kommer et kodeord på en mappe.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede gnarf Nybegynder
07. december 1999 - 13:05 #1
Netværks adgang kan du styre helt ned til en given mappe, men lokalt på computeren kan du ikke.

Ved netværksadgang kan du specifice tilgang til mappen under "deling..." højreklik på mappen for at tilgå funktionaliteten.
Avatar billede mike@work Praktikant
07. december 1999 - 13:34 #2
Ikke i win9x uden 3. parts prog. så som Magic folder
Men prøv at kig på http://winfiles.cnet.com/apps/98/access-control.html
Der skulle være lidt :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. december 1999 - 15:32 #3
Du kan hente nogle 3.parts programmer til at styre det... men sikkerheden i det er ret begrænset...
(da 1. du skal bare sørge for at programmet ikke startes op, 2. du bare skal lukke programmet ned, 3. det er shareware og derved rimligt til rådighed for alle)
AccessDenied er et af dem...(det eneste jeg kan huske... men prøv at søge på eks. tucows.com)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. december 1999 - 15:33 #4
Her snakker vi selvfølgelig om win95/98 uden lokalnetværk...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. december 1999 - 15:51 #5
Andre muligheder er: WinDefender, FileProtector... og der er sikkeret flere muligheder!!!
Avatar billede killer Nybegynder
09. december 1999 - 08:28 #6
Jeg kan klart anbefale PGPDisk. Lækre, sprøde 1024 bits kryptering. Hvis folk vil have fat i dine data - tjaaa så kan de jo bare prøve. Der foregår på den måde at man laver en fil på harddisken som bliver mountet som et drev. PGPDisk understøtter desuden hotkey unmount.
Avatar billede roscoe Nybegynder
07. januar 2000 - 14:43 #7
du skal hente et program, der hedder
winguard. Det er yderst brugervenligt og rimeligt sikkert. Det kan dog omgås fra DOS. Men dette kan også undgås ved at gøre mapperne "skjulte"...meget meget godt  program..hent det på http://www.winability.com/home/
Avatar billede roscoe Nybegynder
07. januar 2000 - 14:44 #8
sorry...det hedder selvfølgelig ikke winguard men derimod folder guard....!