Avatar billede Peter Praktikant
16. juni 2001 - 14:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mus fryser

Jeg har spurgt før uden svar, nu spørger jeg igen da problemet er kommet tilbage, men lidt anderledes.
Min mus fryser fast. Problemet startede med 98SE hvor alt frøs fast. Jeg geninstallerede nogle gange. En af gangene skete det lige efter geninstallation med en helt ren 98SE installation. Jeg installerede så 2000 som jo skulle være meget stabilt, det hjalp også lidt, problemet er nu, at det kun er musen der fryser fast, den stopper med at reagere. Nogle gange er det kun i et sekund eller to, men det er ikke ligesom når der tænkes og så musen bevæger sig i huk, den reagerer slet ikke. Andre gange fryser den fuldstændigt og der må genstartes. Dette hjælper nogle gange og musen kommer igen efter genstart, andre gange hjælper det ikke. Lige nu har jeg ikke kunne få gang i musen, den er helt død. Musen er optisk og når den fryser kan man stadig få den til at \"filme\". Lige nu er den helt slukket. Jeg forstår det ikke.
System: K6-II 500 Mhz, 128 Mb ram, G400 grafikkort.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juni 2001 - 14:51 #1
Hvilken mus er det?
Hvilket bundkort er det?
Har du prøvet med andre mus?
Avatar billede 1115822 Nybegynder
16. juni 2001 - 14:51 #2
Har du prøvet at skifte mus..?
Avatar billede ye10 Nybegynder
16. juni 2001 - 14:52 #3
når min mus fryser, så plejer jeg ligge den ind i en hanske, så er den dejlig varm når den kommer ud =)

hehe nej, er det ikke en optic mus?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. juni 2001 - 14:55 #4
prøv at skifte batteriet (hvis der sidder sådan et i)
Avatar billede Peter Praktikant
16. juni 2001 - 15:17 #5
det er en optisk mus, en microsoft intellimouse explorer. Så vidt jeg ved sidder der ikke noget batteri i musen. Den kan heller ikke åbnes lige umiddelbart.
Avatar billede racerrune Nybegynder
16. juni 2001 - 15:27 #6
HAr du haft probs med din processer før??
Avatar billede francke Nybegynder
16. juni 2001 - 15:28 #7
Hvilket stik er den sat til??Jeg har problemer med min i USB!!
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
16. juni 2001 - 15:35 #8
Har haft samme problem og der var det mine ram der var fucked så prøv at smide en anden ramblok i ....
Avatar billede Peter Praktikant
16. juni 2001 - 15:41 #9
jeg har prøvet med en anden ram-blok. jeg har ikke haft problemer med processoren før. Den er sat i ps/2-stikket
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juni 2001 - 18:43 #10
petter78 => jeg har samme mus.. jeg har ikke problemer med den..
Har du prøvet en anden mus??
Køre du med de nyeste drivere??
Køre du windows2000 nu eller køre du 98SE?
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. juni 2001 - 19:20 #11
Jeg har haft en mus magen til, og efter ca. ½ år gik den periodisk i stykker. Dvs. den gang på gang \"gik død\" som du beskriver. Den infrarøde lampe-tingest i bunden af musen holdt op med at lyse, og der var ingen kontakt til musen. Hvis man vrikkede lidt med ledningen, der hvor den går ind i musen, virkede den igen.

Så vidt jeg ved, har det været et generelt problem for MS\'s optiske mus, og alt mit ballade endte med at jeg fik musen byttet til en ny... Så må vi bare se hvor længe den holder :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 12:36 #12
Hvis den bliver god efter en tur i handsken, så er det som regel batterierne der er ved at være slut, skift dem en gang i mellem!
Avatar billede Peter Praktikant
17. juni 2001 - 13:50 #13
retaxes>> der er da ikke batterier i.
spotgun>> den stopper ikke med at lyse, lampen lyser videre selvom markøren ikke bevæger sig, og man kan stadig få den til at \"filme\".
rkhdk>> jeg kører med de nyeste drivere i 2000, jeg har prøvet en anden mus som virkede, men det gjorde min egen også lige bagefter.
Avatar billede francke Nybegynder
17. juni 2001 - 13:59 #14
Har du været i skærm/indstillinger/avanceret/ydeevne ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 14:30 #15
Sorry, musforståelse ;o)
Avatar billede racerrune Nybegynder
17. juni 2001 - 14:48 #16
Har du chekket at du ikke har brækket nogle af pindene i stikket???
Avatar billede Peter Praktikant
19. juni 2001 - 16:54 #17
problemet er på mystisk vis gået i orden.