Avatar billede steerman Nybegynder
22. februar 2008 - 10:22 Der er 3 kommentarer

Betinget formatering

Jeg har et excel ark, hvor der kommer data via XML. Dog vil jeg gerne have en betinget formatering, hvor eks. GRM bliver til Gram, MLT bliver til millilter, KGM bliver til Kilogram.

Dog kan jeg ikke finde ud af at lave den formel. :-(
22. februar 2008 - 10:25 #1
Du akn ikke bruge betinget formatering til dette. Formatering vedrører kun cellernes udseende - ikke deres indhold.

Benyt 'Søg og Erstat' i stedet.
22. februar 2008 - 10:27 #2
Alternativt kan du indsætte en ny kolonne, hvor du benytter denne formel:
=UDSKIFT(A1;"GRM";"Gram")
Kopier formlen til alle celler.
Avatar billede steerman Nybegynder
22. februar 2008 - 10:27 #3
Dvs. jeg kan ikke få den til at lave automatiske opslag, for så at ændre denne data?

Søg og Erstat er ikke en brugbar løsning, da der ikke er tale om en stor XML fil, men mange filer, der skal køres igennem samme excel ark.