Avatar billede jss Nybegynder
21. februar 2008 - 09:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Work flow styring via Outlook

Hejsa,
Her på jobbet sidder vi 2 mand og styrer/fordeler opgaverne i afdelingen. Det er lavet således at nye opgaver mailes til os på en bestemt mailadresse (distributionsliste) som vi begge modtager i Outlook. Herefter fordeler vi opgaverne blandt afdelingens øvrige medarbejdere. Men den nuværende løsning har 2 store ulemper, som jeg håber kan løses;
1. Vi kan ikke se om "den anden" har læst mailen
2. Vi kan ikke se hvad status er på en given mail (er den sendt videre og i givet fald til hvem?)

Så mit spørgsmål er, om man kan lave den slags styring i Outlook og i givet fald hvordan og kræver det noget ekstra software?

Har kigget lidt på Public Folder, men synes ikke at det tyder på at det er en løsning.

Håber på nogle gode forslag :-))
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. februar 2008 - 09:35 #1
Hejsa

Løsningen ligeså snart det er workflow og Outlook, er at bruge Offentlige mapper. Jeg vil anbefale jer at benytte en offentlig mappe med opgaver og så den vej igennem styre det der skal styres. Om der er taget aktion på mails kan løses ved at mails de flyttes ned i undermapper, når der er ageret på den.
Outlook understøtter ikke fuldstændigt workflow, men det kan komme meget tæt på ved at tilpasse systemet :-)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede jss Nybegynder
21. februar 2008 - 09:56 #2
Hej Christian,
Tak for den hurtige respons, det tyder på at du ved noget om disse ting :-)
Jeg vil prøve at arbejde videre med Public Folder-tanken

Læg et svar, så sender jeg point :-)
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. februar 2008 - 10:09 #3
Hej

Ja jeg har arbejdet med det i snart 10 år, og har opbygget adskellige systemer der kan det du efterspørger - så jeg har prøvet lidt af hvert i den retning :-)

Du er meget velkommen til at kontakte mig på mail, hvis du har yderligere spørgsmål.

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede jss Nybegynder
21. februar 2008 - 10:19 #4
Ja, jeg tjekkede jo også lige officekonsulenterne.dk :-) Der ser bestemt ud til at være mange spændende løsninger. Det vil jeg have i baghovedet, også udover det aktuelle spørgsmål !