Avatar billede nyhuus Nybegynder
20. februar 2008 - 22:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Giv brugere en "privat" mappe på serveren

Hej.

Jeg har nu siddet og læst lidt i nogle tideligere spørgsmål og svar her inde, og jeg har set at meget af dette fungere via scripting.
Men jeg sidder dog stadig tilbage med nogle spørgsmål omkring dette.

Jeg læste noget med netuse H: \server\users\%username%  det jeg tænker her er om man skal oprette denne mappe manuelt inden, eller om man kan gøre dette automatisk når map opretter brugeren.

Jeg er meget ny i windows server og jeg har heller ingen erfaring med tideligere versioner.

På forhånd mange tak for hjælpen
Avatar billede snowball Novice
20. februar 2008 - 23:04 #1
http://support.microsoft.com/kb/816313

Folderen oprettes automatisk når du opretter brugeren i AD'et og skriver hvor folderen skal gemmes.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. februar 2008 - 11:02 #2
Mange tak for det, Nu har jeg et problem tilbage

Jeg har lavet et logon script der hedder LogonScript.bat og det ligger i \\server\NETLOGON

Jeg har sat sat stien ind i logon script inde i AD / egenskaber for brugeren, men scriptet bliver ikk afviklet når brugeren logger ind.

Køre man scriptet manuelt fra CMD så virker det fint og mapperne blived tildelt.

På for hånd mange tak
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2008 - 12:07 #3
Hvis din LogonScript.bat fil ligger i \\server\NETLOGON, så skal du blot skrive LogonScript.bat under "User profile -> Login script" - du skal ikke skrive den fulde sti.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. februar 2008 - 12:54 #4
Mange tak for din hjælp, det var virkelig godt :)

smid et svar og få din belønning
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2008 - 13:16 #5
OK :)
Avatar billede aaugust Nybegynder
23. februar 2008 - 09:46 #6
Hej nyhuusdk
Jeg behøver hjælp til at op sæt en windows 2003 server.

Da jeg ikke kan få fat i bogen "2000 server med opsætning af bruger - mapper" osv.

1. skal man lave bat filer
2. hvor skal du ligge
3. hvad skal de indholde

Jeg tænker på. Vi skal være 4 bruger:
1 private map
1 fælles map

Den private map til hver bruger skal indholde forskellig mapper.
Skal der ligges en bat fil på bruger PC.

På forhånd tak
Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. februar 2008 - 11:59 #7
Nu er jeg selv meget nybegynder til alt det her.

Men den måde jeg har gjort det på er følgne.

Først starer du med at lave en user mappe et sted fx C:\USERS.
så deler du denne og opretter mapper med brugernavnet på de forskellige brugere. og husk at giv den adgang til mappen også.
her laver du også en fælles mappe hvor du giver adgang til fx domain users eller bare everyone.

For at de skal "loade" mapperne når de logger ind kan man fx bruge en bat fil, det er det jeg har valgt at bruge.

@echo on
net use * /delete /y
net use H:\ \\servernavn\users\%username%
net use F:\ \\servernavn\users\faelles

denne bat fil skal ligge i \servernavn\netlogon og for at de skal loade bat filen skal du ind i AD og tilføje filnavet under profile og så logon script. jeg har kaldt mit script logonscript.bat så det er hvad jeg har skrevet i feltet.