Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 15:50 Der er 43 kommentarer

fejl kode ( blå skærm)

min computer starter op og kan være tændt i et stykke tid, men lige pludeselig går den i stå og lidt efter med en blå skærm hvor der står en fejl kode 0x0000008E (0xC000001D, 0x89752051, 0x80557D18, 0x00000000) <--- det er fejl koden den kommer med..

min computer
256gb harddick
8500 geforce grafikkort
2gb ram
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 15:52 #1
Den angiver ikke hvilken fil der forårsager fejlen ?
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 15:55 #2
nej desværre
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 15:58 #3
Du har installeret et antivirus program ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:00 #4
Prøv at søge på systemdrevet efter denne fil: Mszx23.exe

Dit systemdrev er givetvis c:
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:02 #5
okaii vil jeg lige gøre en gang
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:06 #6
den kunne ikke fine filen.. hva gør jeg så?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:09 #7
Det skal du kun være glad for, men det var en af årsagerne til fejlen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:12 #8
Du har installeret SP2 og alle opdateringer til XP ?
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:17 #9
okaii.. ja jeg har installeret sp2 men når jeg forsøger af installere mine opdateringer så mislykkeds de..

kan det være grunden??
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:18 #10
Det skal væer en registreret version af XP før update virker.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:24 #11
Har du opdateret drivers for nylig, eller har du tilføjet nyt hardware ?
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:24 #12
den er registreret.. så det burde jo virke
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:34 #13
Det er en driver konflikt eller også er det dine RAM.

Check om der i enhedshåndteringen skulle være gule udråbstegn.

Hvis du har mere end 1 RAM klods, så sluk maskinen. Fjern stikket til 220 volt. Fjern alle ramklodser, hvor du noterer hvor de sidder. Nu monterer du 1 RAN klods, og sætter strøm til maskinen, og lad den nu køre et stykke tid. Hvis fejlen ikke opstår med denne 1 klods i maskinen, er det givetvis en af de andre klodser der fejler. Du tester med 1 klods af gangen på samme måde indtil du har testet alle klodser.
Meld tilbage hvad du finder ud af.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:36 #14
Med hensyn til update, så tag en kik her, og se om ikke det kan hjælpe på dette: http://www.microsoft.com/protect/computer/updates/mu.mspx
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:39 #15
det er ikk først gang det er sket med den her maskine.. første gang fik jeg skiftet mine ram klodser.. så tror ikk det er dem.. og jeg testede mine ram klodser igår med memtest.. der var ingen fejl..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:44 #16
:-)
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:47 #17
tror du det vil hjælpe hvis jeg reboot min harddick og installere alt på ny ??
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. februar 2008 - 16:51 #18
Nej, det tror jeg ikke. Du må finde en anden til at hjælpe.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
20. februar 2008 - 16:54 #19
okaii.. men taker for du gad af forsøge med af hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 21:18 #20
bare lige et spørgsmål

er det IDE eller SATA vi snakker om.
bruger du ide kabler til f.eks dvd drev og sata kabler til harddisken kan det godt lave det der kaldes skjulte konflikter.

min gamle asus p5ad2 deluxe lavede lige nøjagtigt den fejl der.
det var det første bundkort på markedet med både ide og sata og indbygget trådløs.
efter et totalt nedbrud med død harddisk skiftede jeg også dvddrev ud med et SATA drev.
den har ikke genstartet siden.

de koder du der har skrevet ned tror jeg de griner af i det mørke usa. der er ikke en kæft der ved hvad de omhandler undtagen nogle ganske få stykker. det korte af det lange er at det er hardware fejl af en eller anden slags.

hvis det er tilfældet så skift så du kun bruger SATA for et brænder drev i SATA der er godt liteon koster ca. 350 kr.

du må selvfølgelig godt have dit a drev på IDE kabler.

hvis du kan bruge det til noget er det godt ellers glem det !!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 21:22 #21
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
21. februar 2008 - 13:55 #22
ehm mint bundkort er asus P5VD2-MX se
jeg ved ikke hva mit dvdbrænder køre med ??

men min harddick er en sata og det ligner oss sata stik som sidder til den..
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 14:44 #23
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
IDE kabler de brede.
SATA kabler er de røde

det finder du ud af ved at tage side af kassen og kigge.

du skal som ikke rode så meget men bare se om dit dvdrev bruger de brede eller de tynde kabler

hvis det er IDE kabler drevet bruger ville jeg købe et SATA brænderdrev i stedet for.

mit liteon koster 349,-

http://www.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=P5VD2-MX+se+

det ser ud til at der er 2 sata drev stik på bundkortet

det ser du ved at trykke på enlargement og i venstre nederste hjørne er der 2 sorte SATA stik ved siden af den sorte VIA og en grøn prik

under download kan du hente drivere.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5VD2-MX%20SE

bare vælg styresystem

det er selvfølgelig dit valg og jeg kan ikke garantere at det hjælper men i mit tilfælde med det gamle asus kort forsvandt fejlen.

jeg skulle selvfølgelig geninstallere win xp men sådan er der så meget fordi fejlen har gjort dit styresystem ustabilt.

held og lykke med projektet og giv ikke op. sådanne fejl kan være svære at finde.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
21. februar 2008 - 15:18 #24
okaii. så er det ikke sata kabel til min harddick.. mit kabel til harddicken er sort..
hmm okaii kan fejlen ha noget af gøre med af jeg ikke kan lave opdateringet på min windows??
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
21. februar 2008 - 15:23 #25
og det er ikke en sata dvdbrænder jeg har i min computer..
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 16:37 #26
farven er jo ligemeget det er om de er brede eller tynde der afgør det.

du skal skille tingene lidt ad

man har 2 slags harddiskedrev og cdrom eller dvdrev

IDE
SATA

IDE er den gamle med de brede kabler der fylder af h. til i kassen.

SATA er de tynde (røde)kabler der sidder i de små stik.

det er enten eller ikke ide til det ene og sata til det andet

til det sidste tror jeg bare din windows er ødelagt og måske fortjener en geninstallering
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
21. februar 2008 - 17:39 #27
okaii.. så er det sata til min harddick.. og det brede kabel til min dvddrev..

men fejlen kan den kommer fordi min windows ikke er blevet updateret.. har 95 updateringer til den.. men de mislykkeds vær gang jeg førsager
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2008 - 19:42 #28
dit a-drev lader du bare sidde som det plejer
det betyder at du burde skifte dit dvdrev ud med et dvd SATA drev.
liteon 349,-
sådan at du KUN bruger SATA da dit bundkort kan det.

dit A drev sidder på IDE kabel som det plejer
din harddisk sidder på SATA kabel
dit dvdrev sidder på SATA kabel

nu kan jeg ikke komme det nærmere

det ville jeg gøre

geninstaler dit styresytem
Avatar billede gbzilla Nybegynder
01. april 2008 - 15:03 #29
Det med den blå skærm er helt sikkert en fysisk ram fejl, Hvis jeg var dig ville jeg tage en backup af dine data. Og installere systemet forfra. Kommer den så stadig med den blå skærm så ville jeg skifte ram. En enkelt ramfejl betyder ikke det store, men får du mange af dem skal du gøre noget ved det.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 10:07 #30
okaii men hvordan sletter man alt på harddick og installere det på ny??

det er nok 3 eller 4 gang den kommer med blå skærm og jeg har fået skiftet mine ram 2 gange får.. så jeg har tænkt på om det kan være mit bundkort ??
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 10:13 #31
Hvis du har problemer med windowsopdateringer kan dette måske hjælpe dig http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 10:15 #32
Hvis du vælger at slette alt og installere frofra, så giv den en tur med Killdisk først - HUSK at killdisk sletter ALT på hele harddisken. http://www.killdisk.com/
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 10:34 #33
når man har slettet ALT på ens harddick skla man så bare starte op og sidde windows cd'en i og intallere windows?? eller hvad
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 10:35 #34
jeg har haft prøvet det med det link før det hjælper mig heller ikk..
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 10:49 #35
Ja når Killdisk er kørt, skal du starte med at partitionere og formatere inden du installerer XP, men det gøres i samme omgang. Se her http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm - Husk eventuelle drivere til harddisken, hvis du bruger SATA - eller måske disable Native Sata eller AHCI (noget i den stil i bios)
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 13:30 #36
der hørte kun drivere med til mit grafikkort og bundkort da jeg købte computeren så.. ved ikk om der er noget til harddicken??

partitionere og formatere?? hvordan gør man det??

jeg er ikk lige så god til sån noget med harddick og sån sorry jeg spørger så meget..
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 14:11 #37
hvor lang tid tager det sån ca er lave alt det ved ens harddick og intallere på ny??
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 14:42 #38
at instalere win xp gøres på under 1 time men opdateringerne kan godt tage 3-4 timer.

der er altid en eller anden driver man ikke lige har tjek på så det skal du også lægge oveni.
Avatar billede nva Praktikant
02. april 2008 - 14:46 #39
Der er en vejledning her på Eksperten vedr. installation af XP http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede gbzilla Nybegynder
02. april 2008 - 14:49 #40
Prøv først at køre en bios opdatering, løser det ikke dit problem, så er der kun bundkort og grafikkort tilbage, hvis du har skiftet ram så mange gange så er det nok bund- eller grafikkort. Men før du begynder at udskifte bundkortet så undersøg lige om det ikke er bedre og billigere at bygge en helt ny pc.
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 14:52 #41
min computer er  købt sidste år og køre sku okay bare ikk nåå den begynder på blå skærm...

og der er stadig garanti på den så kan vel få et nyt bundkort eller grafikkort gennem min garanti nåå det ikk virker som det skal??
Avatar billede dkz-muffe Nybegynder
02. april 2008 - 14:54 #42
men efter man har slettet ALT på sin harddick så skal man bare installere xp igen??

der skal ikk installeres noget på harddicken inden man installere xp??
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2011 - 08:23 #43
var det løsningen