Avatar billede fldkdla Nybegynder
19. februar 2008 - 20:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Få noget ud af en liste eller array er ikke sikker.

Hey

Jeg prøver at gemme nogle mac adresser i en database, og tror også jeg har fået det til at virke.

Hvis nu jeg gerne vil have de data jeg får fra denne funktion:

Function GetMacAddress() As List(Of String)
        Dim strMACAddress As New List(Of String)
        Dim brugerid As String
        brugerid = LoginForm1.txtusername.Text
        Try

            '
            ' Create the query, in SQL syntax, to retrieve the properties from
            ' the active Network Adapter.
            '
            Dim strQuery As String = _
                "SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration WHERE IPEnabled = True"

            '
            ' Create a ManagementObjectSearcher object passing in the query to run.
            '
            Dim query As ManagementObjectSearcher = New ManagementObjectSearcher(strQuery)

            '
            ' Create a ManagementObjectCollection assigning it the results of the query.

            Dim queryCollection As ManagementObjectCollection = query.Get()

            '
            ' Loop through the results extracting the MAC Address.
            '
            Dim mo As ManagementObject

            For Each mo In queryCollection
                strMACAddress.Add(mo("MacAddress").ToString())
            Next

            Return strMACAddress

        Catch ex As Exception
            'Return
        End Try

    End Function

Så jeg kan ligge dem  i en database eller så jeg kan vise dem i en listbox eller noget er der nogen der kan hjælpe med det?
Avatar billede fldkdla Nybegynder
19. februar 2008 - 20:42 #1
har fundet det
Avatar billede fldkdla Nybegynder
19. februar 2008 - 20:55 #2
Jeg havde ikke fundet det... eller er ikke sikker