Avatar billede sunhawk Nybegynder
19. februar 2008 - 17:18 Der er 8 kommentarer

To trådløse routere på same forbindelse

Hej
Jeg vil gerne lave et netværk så mine bed and breakfast gæster kan komme gratis online uden at have adgang til husets private netværk.
Kan det laves så en ekstra trådløs router kun bruger min Zyxel P-335WT som gateway?
I samme forbindelse vil eg gerne sikre mig at gæsterne ikke bruger hele min forbindelse - er det muligt?
På forhånd tak
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 17:22 #1
Ja.
Avatar billede sunhawk Nybegynder
19. februar 2008 - 17:24 #2
Burde selvfølgelig have skrevet - og/men hvordan?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. februar 2008 - 18:02 #3
Du opretter blot 2 segmenter. 1 for hvert access punkt.

Din nuværende anvender måske området 192.168.1.xxx, og så sætter du den til gæsterne til 10.0.0.xxx

Så skulle den være hjemme.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:28 #4
Jeps, og undskyld, men det var svært at lede være, og jeg blev ringet op umiddelbart efter og glemte at kommentere yderligere.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:29 #5
Hvis du kigger div. routere efter kan du finde en med mulighed for trafikdæmpning.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:42 #6
evt. sætte den op til kun at bruge 802.11B, men den bliver nok svær at forsvare overfor kunderne.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:52 #7
Du kan så vidt jeg kan læse mig til, sætte alt op på hvert interfae på din zyxel.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 18:53 #8