Avatar billede zyrlex Nybegynder
19. februar 2008 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"genbruge" tekst i word

Jeg har et word dokument hvor der skal være et resumé på side 3.

Data (tekst) til resumeet skal komme fra et andet afsnit på side 8, hvor vi laver en konklusion og nogle anbefalinger.

Det jeg mangler er en slags internt link? der kan overføre de ønskede sætninger fra side 8 til side 2.

Er der nogen der har erfaring med den slags?
Avatar billede be_nice Juniormester
19. februar 2008 - 11:08 #1
Kan du ikke benytte en indholdsfortegnelse?
/Be_Nice
Avatar billede zyrlex Nybegynder
19. februar 2008 - 15:32 #2
Nå, jeg har fundet en 80% løsning af problemet.
En linket textboks:
Én på side 8 og én på side 2.

På side 8, hvor teksen man skriver pastes ind i.
Man skal bare sørge for at boxen på side 8 er meget! lille, så teksten på ingen måde kan være der.

På side 2 er den linkede box, hvor teksen "fyldes over i" da den jo ikke kan være i den meget lille box på side 8.

Det er ikke 100% godt, men det kan vel bruges.

MEN, hvis der sidder en med en bedre ide, så kom endelig med den...

Til be_nice:
Desværre nej. Det er ikke en indholdsfortegnelse, men derimod et tekstresume, der opsummerer, de væsentligste konklusioner der er brug for.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. februar 2008 - 16:57 #3
Smid et bogmærke rundt om de tekster, som du vil have refereret (markér tekst, tryk Ctrl+Shift+F5). Indsæt derefter en reference til bogmærkerne der, hvor teksten skal gentages.
Avatar billede zyrlex Nybegynder
20. februar 2008 - 08:53 #4
Hej igen
Jeg går ud fra at når du skriver "reference" mener du en "krydshenvisning" til bogmærket?

Når jeg bruger denne metode virker det ihvetfald, så tak for det.

Tillægsspørgsmålet er så om man kan automatisere denne proces?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. februar 2008 - 15:29 #5
Ja, det er rigtigt (reference = krydshenvisning).

Tjaeh, man kan automatisere mange ting og reelt også arbejdet med at sætte bogmærker og tilføje referencer andre steder. Men det kræver kode.

Vær i øvrigt opmærksom på, at du godt kan tage en eksisterende reference/krydshenvisning til et bogmærke, kopiere den, sætte ind og så nøjes med at rette bogmærkereferencen. Prøv engang .... tryk på Alt+F9 for at få vist feltkoden. Der kan du se navnet på bogmærket, og du kan også rette det, så du får en henvisning til et andet bogmærke. Det kan måske hjælpe dig lidt på vej.