Avatar billede blazer Nybegynder
18. februar 2008 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overførelser af filer fra XP hardisk til Vista?

Hejsa.

Jeg har købt ny computer med tilhørende Vista. Alle mine billeder og vigtige dokumenter har jeg liggende på min gamle Hardisk med en XP instalation.

Nu er det så jeg har sat min gamle harddisk i min nye Vista maskine, men kan ikke få adgang til mine filer i Dokument mappen.

Er der nogen der har en løsning på dette ??

Vista skriver at jeg ikke har tilstrækkelig tilladelser til at opnå adgang til mappen.

Jeg kan dog få adgang, men skal "Give" mig selv adgang til Hver eneste enkelt fil?? Dette vil kun tage Ca. 10.000 år.

Er der nogen måde jeg kan give mig rettighed til ALT i mappen inkl filerne? Da det er temmelig mange filer vi taler om....
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2008 - 23:28 #1
Du skal overtage ejerskab

Læs dette indlæg
http://www.eksperten.dk/spm/584859
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2008 - 23:30 #2
Avatar billede blazer Nybegynder
19. februar 2008 - 00:06 #3
Jeg er på en Vista maskine nu....
Avatar billede starknight_is Nybegynder
19. februar 2008 - 22:33 #4
har du deaktiveret UAC ? (brugerkontrolstyring)

hvis ikke vil jeg anbefale du starter der.

start - kontrolpanel - brugerkonti (hvis du på dette punkt ikke kan se brugerkontrolstyring, tilbage til kontrolpanel og vælg klassisk visning øverst i venstre kolonne) fjern fluebenet og genstart.

Virker dette ikke er det sikkert fordi der er oprettet en kode til at beskytte filerne. da skal du opgive brugernavn og adganskode!

og nej jeg kan ikke hjælpe med koden, det er moralsk og lovligt forkert
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 08:35 #5
ikke fordi jeg vil blande mig men denne måde er lettere

http://www.vistaguide.dk/tweaks/tweaks/browse/3/article/5/slaa-brugerko.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 08:41 #6
var det løsningen