Avatar billede dulius Nybegynder
18. februar 2008 - 20:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indlæse PDF og indsætte data til faktura

Hejsa,

Jeg har brug for at indlæse en PDF-fil i mit script og erstatte nogle "place holders" med egentlige værdier - til faktura-generering. Men synes ikke rigtig jeg kan finde nogen måde at gøre det på, kan det virkelig være rigtigt? Har kigget på pdflib (http://www.php.net/pdf) og fpdf/fpdi (http://www.fpdf.org/ - http://www.setasign.de/products/pdf-php-solutions/fpdi/), men de kan tilsyneladende ikke løse det for mig, eller også fatter jeg bare ikke deres dokumentation godt nok!

Jeg har løst det lige pt. ved at køre det over en rtf-fil og så konvertere rtf->pdf med en kommando til et eksternt program. Men jeg vil meget gerne kunne klare det hele fra scriptet uden at være afhængig af noget eksternt program!

Det er noget jeg har bøvlet med gennem længere on and off, desværre uden at finde en løsning. Så alle forslag er meget velkomne :)

På forhånd tak.

Mvh. Julius
Avatar billede straszek Praktikant
18. februar 2008 - 21:14 #1
jeg kender ikke til noget program der kan åbne og redigere i en allerede eksisterende pdf fil direkte fra php. Men du kan designe din pdf fil i f.x. løsningen fra fpdf.org, og så kan du få dit scripte til at indsætte faktura oplysninger m.m. som du vil have det

Søren
Avatar billede kjeldsted Novice
19. februar 2008 - 16:05 #2
Umildbart vil jeg ikke tro det er muligt at ændre i en pdf fil. Men hvad er det også du skal have ændret i denne pdf. Kan du ikke lave en ny fil i stedet for at skulle ændre i en eksisterende?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. februar 2008 - 02:18 #3
Snakker vi PDF forms? Så kan du bruge FDF: http://google.com/search?q=php+pdf+fdf
Avatar billede dulius Nybegynder
20. februar 2008 - 16:05 #4
kjeldsted: jo, det jeg vil er også at oprette en ny pdf, men udfra en eksisterende template!

coderdk: nej, det er desværre ikke lige pdf forms jeg tænker på.

Tror desværre jeg bliver nødt til at vælge straszeks løsning, da det jeg vil tilsyneladende ikke er muligt. Så du må gerne smide et svar!
Avatar billede straszek Praktikant
20. februar 2008 - 20:23 #5
svar :-) - sig til hvis du får brug for hjælp til fpdf - har en del erfaring med det efterhånden