Avatar billede remedy Nybegynder
18. februar 2008 - 18:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Link til intern sted på siden

Hej folkens..

Jeg sidder med en side, hvor der linkes internt på siden (f.eks.: blabla.dk/bla.htm#banan)

Nuvel, der bliver på denne side "scrollet" horisontalt, fremfor (normalt) vertikalt. Når jeg bruger et link i min menu, så finder ganske fint teksten, MEN den ligger teksten op til højre side af skærmen.

Hvordan for jeg da til at "loade" over til venstre side??
(se wip: http://5frames.dk/trapholt/trapholt.html)

Bruger følgende:

<a href="#area2">Area 2</a>

og

<h1 id="area2">Small or big?</h1>

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet??

På forhånd tak :-)
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. februar 2008 - 19:29 #1
Det er da godt nok en ny måde at vise forskellige sider på, den metode har jeg aldrig set før.
Men jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Spørger du om hvordan du bibeholder din navigation ??
Avatar billede remedy Nybegynder
18. februar 2008 - 19:55 #2
hej

Jaah, det er en opgave, så hvorfor ikke gøre det utraditionelt :)

nuvel, hvis du klikker på et af link'ene, så flyver den hen til teksten, hvilket er fint nok, men det hele står i højre side af browseren. Jeg vil gerne have det over i venstre side. Navigationen er ligegyldig, den ikke følge med nej.
Avatar billede remedy Nybegynder
18. februar 2008 - 19:56 #3
*så flyver den hen over teksten, til det rigtige sted.....
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. februar 2008 - 20:03 #4
Tror det nettop skyldes at teksten kommer ind fra højre side, og derved natruligt stopper når den er blevet synligt.
En ide kunne være at give gøre den celle, som din tekst ligger i, bredere.
Avatar billede remedy Nybegynder
18. februar 2008 - 20:15 #5
jo, men så kommer det ikke til at passe med optimering til x*y opløsning... Desuden, så læser browseren jo op til ned, og venstre mod højre.. så ja...
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2008 - 23:21 #6
<ole>

Kan du mon ikke forneden i tabellen lægge en ekstra række ind, hvor cellerne er højrestillet:

<tr style="text-align:right">
    <td><span id="area1">&nbsp;</span></td>
    <td><span id="area2">&nbsp;</span></td>
    <td><span id="area3">&nbsp;</span></td>
    <td><span id="area4">&nbsp;</span></td>
    <td><span id="area5">&nbsp;</span></td>
</tr>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
18. februar 2008 - 23:21 #7
- ganske utestet  =)
Avatar billede remedy Nybegynder
19. februar 2008 - 10:56 #8
Hmmm... det er muligt, må lige prøves
Avatar billede remedy Nybegynder
19. februar 2008 - 10:57 #9
eller nej, så løber jeg igen ind i nogle optimerings problemer.. AARRGG!! nå... :-)
Avatar billede remedy Nybegynder
28. april 2008 - 22:32 #10
skal vel lukkes...