Avatar billede maxk Nybegynder
16. juni 2001 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

vedr.cd medie....

Hvilke cd-medie er best til at optage lyd....altså er der forskel på cd-r i forhold til lydkvaliteten?
Avatar billede xirb Nybegynder
16. juni 2001 - 09:40 #1
Det vil jeg mene.
Jeg har i hvert en praktisk erfaring, der har vist mig, at Mr.Platinum gave støj og skrattelyde, mens jeg ingen problemer har haft med de lidt dyrere Verbatim Datalife+ (og ej heller med Viastar for den sags skyld).

Husk dog især at bruge et godt brænder Program -  hvilket ikke er Nero version 4!
Avatar billede maxk Nybegynder
16. juni 2001 - 10:28 #2
hvad med Nero vær.5.0.2.8?
Hvad er ellers et godt program...ISÆR til lyd?
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
16. juni 2001 - 10:33 #3
Der er forskel på kvaliteten af medierne, men da alt bliver gemt digitalt er der ikke nogen forskel på lydkvaliteten.
Hvis du lige har fået en brænder skal du være opmærksom på at ikke alle brændere virker med alle medier, så lad vær med at købe 100 før du ved at fejlprocenten ikke er særlig stor.

Xirb: Er du sikker på at brandingen gik fejlfri, muligvis er det din source cd den er gal med.
Det er også meget sandsynligt at din brænder ikke kan brænde ordentligt på mr. platinum; jeg har selv brugt mr. platinum som virker perfekt.
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
16. juni 2001 - 10:36 #4
Nero er godt cdr-win er også ok, men til lyd er easy cd-creator faktisk også fint.
Avatar billede xirb Nybegynder
16. juni 2001 - 17:38 #5
> Pelle_k: Yeps, Ja, brændingen gik helt fejlfrit, og der var tale om 5 forskellige CD\'er - nogle af dem konverteret fra MP3 - og med forskellige programmer til brændingen - så jeg vil mene, at det er Mr.Platimum, der er dålige (idet min SCSI-brænder er ret stabil - det kan dog ikke udelukkes, at det er samspilt mellem brænder og platinum - men da det er de eneste low-price jeg har prøvet og ikke har haft problemer med dyrere CD\'er er jeg ret sikker på, at CD\'erne ikke er rasende god kvalitet..)

Det er kun NEro 4 der er kendt for at være mærkelig ind imellem - Nero 5 er fin nok.

Verbatim Datalife+ har generelt et godt ry overalt - også til andre \"følsomme\" brændinger anbefales de - eksempelvis til konsol-spil backup. :)
De skulle fetrsigende også have længere levetid og være mere resistente overfor sollys og ridser.
Avatar billede xirb Nybegynder
16. juni 2001 - 17:39 #6
(2 sidste afsnit er iegn henvdendt til maxk)
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juni 2001 - 11:49 #7
sjovt nok...så fand jeg en web side :
www.radlyd.dk/piratkopiering.html
Læg mærke til den sidste avsnit vedr.kvalitet forskel på org.og cd-r
Avatar billede maxk Nybegynder
17. juni 2001 - 11:55 #8
sorryyy....
www.vadlyd.dk
kik så under punkt 8
Avatar billede maxk Nybegynder
18. juni 2001 - 06:33 #9
jeg lader spørgsmålet står et par dage.......med håb om flerer indlæg.sjovt nok så ALLE laver kopier på cd-r men de færeste tænker på kvaliteten..............bere det er billigt nok  :-)
se også under:82010
Avatar billede maxk Nybegynder
20. juni 2001 - 15:28 #10
ok....\"piger\".....vi kommer nok ikke videre....:-)
15 til xirb........hi