Avatar billede tabbe Nybegynder
09. maj 1999 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konvolutter i Word97

Bruker Windows 95 og Word97.
Skriver: OKIPAGE 4W plus.
Ved adressering av konvolutter kan jeg ikke overstyre plassering på konvolutt og heller ikke størrelse på skrift. Alt virker som normalt ved intasting av valg på meny. Men utskriften kommer alltid på samme sted og med uvanlig stor skrift.
Har avinstallert Word og intsallert på ny. Fjernet hele office-pakken. Ved oppstart etter reinstallasjon, kommer mine tilpasninger av verktøylinjer tilbake slik de var før avinstallering. Kan det være filer jeg ikke får has på?
Avatar billede cybles Nybegynder
09. maj 1999 - 22:01 #1
Har du tjekket dine instillinger for print i word ? eller er det fordi du har sat din printer menu forkert har samme printer men ikke nogen problemer.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
10. maj 1999 - 09:02 #2
Prøv følgende for at placere afsenderadresse i nederste venstre hjørne af kuverten og få Word til at *gemme* indstillingen.
Eksemplet gælder C5 kuvert på den brede led.

1.    Vælg Funktioner > Konvolutter og etiketter.
2.    Vælg "Indstillinger"
3.    I boksen "Størrelse" vælges "Brugerdefineret"
4.    Bredde = 22,9 cm og højde = 21 cm (ren svindel :-))
5.    Sæt modtageradressens "Fra venstre" og "Fra oven"
6.    Kør op-pilen helt i bund for afsenderadressens "Fra oven" (13,7 cm)
og vælg OK.
7.    Vælg "Skift dokument" (En håbløs overskrift, der burde have været "Føj til dokument")
8.    Vælg Formater > Typografi
9.    Markér "Afsenderadresse". Hvis den ikke står i oversigten, så vælg
"Alle" i boksen "Vis følgende typografier".
10.    Vælg "Redigér" og sæt "flueben" i "Føj til skabelon". OK
11.    Vælg "Modtageradresse" og vælg "Redigér" og sæt "flueben" på samme
måde. OK og "Luk"
12.    Luk Word. Svar "Nej" til at gemme rettelser i dokument, men svar
"Ja" til at gemme rettelser i "Normal.dot", hvis sidstnævnte spørgsmål dukker op.

Næste gang du åbner Word, skulle det fungere????

PS
Afsendertekstruden dukker først op, når en af "Fra"-værdierne er forskellig fra "Auto"

/Benny
Avatar billede tabbe Nybegynder
14. maj 1999 - 20:01 #3
Takk benny.dk.
Jeg har foretatt endringer i oppsettet og utskriften fungerer for konvolutten C5. Men når jeg prøver C65 kommer feilutskriften som tidligere. Det betyr kanskje at jeg må definere Hver av de konvoluttformatene jeg trenger.

I grunnen et merkelig fenomen, siden jeg har brukt samme programvare og skriver på en annen maskin uten at disse problemene oppstod.
/tabbe