Avatar billede Jø.P. Praktikant
17. februar 2008 - 18:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan geninstalerer jeg driveren til mit dvd multidrev

Jeg har formateret min bærbare Toshiba-pc og skal derfor have geninstaleret en driver til et Matshita dvd-ram uj-840s drev.

Jeg har downloadet driveren men kan ikke få computeren til at bruge det, den bruger en Microsoft driver der kun kan læse.

Hvad gør jeg?

Venligst
Jørgen H. Poulsen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. februar 2008 - 02:04 #1
jeg tror det er nødvendigt med ret præcise oplysninger om den bærbare for at finde driveren
til fx satellite m50 serien og dansk windows xp skal man bruge http://support.toshiba-tro.de/tools/Satellite/sm50/xp/dvd-ram/dvdram-sm50-xp-4050-da.zip
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2008 - 08:45 #2
Optsike drev kræver ingen driver, men din brænder mangler sikkert et brænderprogram.
Avatar billede Jø.P. Praktikant
18. februar 2008 - 13:03 #3
Hej mrmox2 & peet-49.

Jeg har downloadet en driver fra Toshoibas hjemmeside, jen kan bare ikke finde ud af at få computeren til at bruge det. I enhedshåndtering kan jeg se at drevet bruger en Microsoft driver.

Jeg har Nero på maskinen det kan ikke brænde, så jeg er ret overbevist om at drevet mangler en driver.

Venligst
Jørgen
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2008 - 15:36 #4
Enhedshåndtering-dvdrw-egenskaber-driver-opdater driver.
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2008 - 16:36 #5
Driveren du henviser opdatering til, skal selvfølgelig være pakket ud.
Avatar billede Jø.P. Praktikant
18. februar 2008 - 18:10 #6
Hej peet-49

Jeg har forsøgt at opdatere driveren via enhedshåndtering. Filerne er pakket ud. Der er bla. en setup.exe og en meiduf.sys fil i pakken.

Med setup.exe kan jeg instalere en eller anden fil - eller noget andet, hvad ved jeg - det har jeg gjort. Når jeg forsøger at opdatere via enhedshåndtering og henviser til en bestemt placering - mappen med de udpakkede filer - får jeg ikke mulighed for at vælge "ok", altså virker det som om der ikke er den driver i mappen!??

Hvis ikke meiduf.sys er driverfilen og når setup.exe'en ikke løser problemet, ja så begynder jeg desværre at bevæge mig ud over min pc viden........

Venligst
Jørgen H. Poulsen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. februar 2008 - 01:54 #7
jeg prøvede at hente den driver der står øverst bare for at se hvad der er i den, go der er inden inf-fil og derfor er der ikke umiddelbart muligt at opdatere driver via enhedshåndtering (der skal en inf-fil til for at man får mulighed for at vælge driver). man skal finde ud af hvor den gør af driveren og hvad den kalder den. Det er dog muligt at selve drivere bare skal være en M$ driver, og at det kan give en iden at starte en af de applikationer der følger med driveren. enten direkte fra det udpakkede bibliotek, eller derfra hvor de installeres (i mappen programmer).
Har ikke lige villet installere den på en maskine, fordi jeg ikke har nogen maskine til at crashe i øjeblikket, så jeg kan ikke komme meget nærmere.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. februar 2008 - 01:54 #8
"go der er inden inf-fil"  skulle jo være "og der er ingen inf-fil" :-)
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2008 - 11:56 #9
Setup.exe starter da indstallationen af driver.
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2008 - 11:57 #10
Du dobbeltklikker på setup.exe
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. februar 2008 - 12:48 #11
sådan ser det ud hvis man kigger på indholdet af zip-filen. hvis man kan finde ud af hvor den smider driverne kan man måske opdatere
jeg tror nu at det er softwaren man skal have gang i
Avatar billede Jø.P. Praktikant
19. februar 2008 - 18:26 #12
Hej mamox2 & peet-49

Tak for jeres fortsatte kommentarer. Som sagt har jeg instaleret en fil/driver med setup.exe, hvor den skal findes ved jeg ikke, men det må jeg forsøge at finde ud af, den er åbenbart ikke i mappen med udpakkede filer.

Jeg har forsøgt at få hjælp fra Toshiba, håber fortsat på et svar :-)

Venligst
Jørgen
Avatar billede Jø.P. Praktikant
10. juni 2010 - 18:13 #13
forsøger at lukke