Avatar billede dollematen Nybegynder
16. februar 2008 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm ved opstart forhindrer mig adgang til mit skrivebord

Hej Alle

Jeg har et stort problem.
Her den anden dag da jeg lige skulle vaske min skærm på min bærbare Zepto 2225W computer, slukkede jeg den på ON/OFF knappen i stedet for normal lukning.

Det har tilsyneladende fået konsekvenser, for nu kan jeg ikke komme ind i windows.
Når jeg tænder computeren kommer den meddelelse hvor computeren skriver om jeg vil åbne i fejlsikret tilstand(giver 3 muligheder), eller om jeg vil starte windows normalt, eller åbne sidst fungerende cfg.

Jeg har prøvet alle former for fejlsikrede tilstande, og normal opstart, og sidst fungerende cfg, men det eneste der sker er at der senere kommer blå skærm i kvart sekund, og jeg har ikke mulighed for at læse beskeden. Dernæst genstarter computeren, og dette sker hver eneste gang, og jeg ved IKKE hvad jeg skal gøre?

Kan i hjælpe mig?

dollematen..
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2008 - 14:56 #1
Prøv i første omgang dette:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede dollematen Nybegynder
16. februar 2008 - 16:57 #2
Tusind tak
Det virkede fint!

Men hvordan modtager du dine 200 point? For det fortjener du.
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2008 - 17:00 #3
Selv Tak
Ang. points og lukning af spg.:
Ved at jeg lægger et "svar" og du markere mit navn udfor boksen du skriver i og derefter klikker på knappen acceptere :-)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede draagam Nybegynder
05. marts 2008 - 11:18 #4
jeg har selv samme problem som dollematen plus lidt til. Jeg har ikke windows instalations cd og ved faktisk heller ikke om det er pro eller home edition. Hvad gør jeg så kan jeg hente en universal boot cd ned eller hvad.

hilsen Draagam
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2008 - 11:41 #5
draagam > dette spørgsmål er lukket og for ikke at dollematen skal belastes med spam/mails, så bedes du oprette dit eget spørgsmål.
Ps. lån en XP cd - se version ved at H-klik på denne computer, klik på egenskaber og der vil stå om det er PRO eller Home, samt med hvilken Service pack