Avatar billede lmc Nybegynder
16. februar 2008 - 13:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstern hardisk, fra Maxtor

Jeg har følgen problem med min ekstern harddisk. Windows skriver hele tiden det her "En af USB-enhederne, der er tilsluttet denne computer, virker ikke korrekt, og genkendes ikke af Windows"

Det har selvfølgelig virket før, og jeg kan godt se den, og bruge den uden problemer, der kommer bare den boks op hele tiden og igen. Har prøvet at tænkeligt, som slettet den i "enhedshåndtering", "genstart" fjern "USB-stiket" osv....

Så nu mangler jeg bare en bedre råd, til hvordan jeg kan løse det lille problem
Avatar billede lmc Nybegynder
16. februar 2008 - 13:19 #1
Avatar billede japping Nybegynder
16. februar 2008 - 13:24 #2
Hvilket styresystem kører du på PC'en ?

Prøv at åbne stifinder, højreklik på dredet , vælg fanen "funktioner" og tryk på "Undersøg nu..".
Avatar billede japping Nybegynder
16. februar 2008 - 13:33 #3
Siden:

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=External_Drive_Troubleshooter_-_Windows_Error_Messages_-_Common_External_Drive_Errors&vgnextoid=14d24a3cdde5c010VgnVCM100000dd04090aRCRD#yellow

Skriver (Læs teksten i ovenstående link, da det giver et bedre overblik):
My external drive is not detected in Windows XP/2000 (and displays a yellow ! icon next to it in the Device Manager)
If your external drive is not detected in Windows XP/2000, it is always a good idea to check the Disk Management and Device Manager.

Right-click on My Computer.

Click on Manage.

Choose Disk Management from the left column.

Try to find the external drive in the lower window.  It should be "Disk 1" or some other number (but not Disk 0).

Then choose Device Manager from the left column.

Choose Disk drives.

If the drive is not seen there, check under Universal Serial Bus Controllers (if the drive is connected via USB).  The drive should appear as a USB Mass Storage Device.

If a yellow ! icon is displayed next to it, double-click on the drive.

A Properties window will appear and will probably say "This device is not working properly" and will give either (Code 28) or (Code 10).

If Code 10 appears, the drive has most probably failed. Verify by trying the drive with another USB cable or port, or on another computer. You can begin a drive replacement order online.

If Code 28 appears, you will need to test the drive on another computer. If the drive works fine on another computer, there are a few steps to follow:

Open a Windows Explorer window (right-click on Start > Explore).

In the address bar, type c:\windows\inf and press Enter.

Right-click on the file INFCACHE.1.

Select Properties.

Click on the "Security" tab.

Click "Edit" to edit permissions.

Click "Add" to add Group or User name.

Delete the file.

Reboot and the file should be rebuilt, correcting the problem.

If that fails, you will need to try to reload the USB drivers for the operating system by inserting your Windows install CD, rebooting, and attempting a Repair/Restore.
Warning! This can be dangerous to your data and you should disconnect your external drive before attempting this.

Jeg lægger lige et svar, hvis det løser problemet.