Avatar billede bizty Nybegynder
16. februar 2008 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Hijackthis log

Min computer er blevet langsom og genstarter af sig selv. Her er log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
H:\WINDOWS\System32\smss.exe
H:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\services.exe
H:\WINDOWS\system32\lsass.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
H:\WINDOWS\system32\logonui.exe
H:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
H:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
H:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
H:\PROGRA~1\MI6841~1\MSSQL\binn\sqlservr.exe
H:\Program Files\SMC\SMC USB Wireless Client Utility\NICServ.exe
H:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
H:\Program Files\SMC\SMC USB Wireless Client Utility\UMCCfg.exe
H:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
H:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
H:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
H:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
H:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
H:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\rdpclip.exe
H:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\Program Files\TortoiseSVN\bin\TSVNCache.exe
H:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
H:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~1\LPMGR.exe
H:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe
H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe
H:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
H:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe
H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
H:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
H:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
H:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
H:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\binn\sqlmangr.exe
H:\Program Files\SMC\SMC USB Wireless Client Utility\UMCCfg.exe
H:\Program Files\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
H:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
H:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
H:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
H:\Program Files\MSN Messenger\usnsvc.exe
H:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
H:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
H:\Documents and Settings\Ole\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\T4SNHTCP\HiJackThis_v2[1].exe

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - H:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - H:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Mixersel] H:\WINDOWS\temp\mixersel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LPManager] H:\PROGRA~1\Lenovo\LENOVO~1\LPMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "H:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "H:\Program Files\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "H:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "H:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vmware-tray] H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VMware hqtray] "H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\hqtray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "H:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM] "H:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "H:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "H:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "H:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Syncronize License Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = H:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = H:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\binn\sqlmangr.exe
O4 - Global Startup: SMC USB Wireless Client Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: Windows Desktop Search.lnk = H:\Program Files\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://H:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - H:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - H:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - H:\PROGRA~1\MIC273~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase370.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1167706863734
O16 - DPF: {74FFE28D-2378-11D5-990C-006094235084} (IBM Access Support) - http://www-307.ibm.com/pc/support/IbmEgath.cab
O16 - DPF: {7E0FDFBB-87D4-43A1-9AD4-41F0EA8AFF7B} (Net6Launcher Class) - https://citrix.eurodan-huse.dk/net6helper.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://fpdownload.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E5F5D008-DD2C-4D32-977D-1A0ADF03058B} (JuniperSetupSP1 Control) - https://capmon.niladv.com/dana-cached/setup/JuniperSetupSP1.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - H:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - H:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: H:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - H:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - H:\WINDOWS\System32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - H:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - H:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - H:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - H:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - H:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Google Desktop Manager 5.1.709.19590 (GoogleDesktopManager-091907-194040) - Google - H:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - H:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - H:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Lotus Domino Server (ProgramFilesLotusDominodata) - IBM Corp - H:\Program Files\Lotus\Domino\nservice.exe
O23 - Service: NICSer_WUB370L - Unknown owner - H:\Program Files\SMC\SMC USB Wireless Client Utility\NICServ.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - H:\Program Files\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: OracleServiceTEST1 - Oracle Corporation - h:\oracle\ora92\bin\ORACLE.EXE
O23 - Service: OracleTestInstall1TNSListener - Unknown owner - H:\oracle\ora92\BIN\TNSLSNR.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - H:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: VMware Agent Service (ufad-ws60) - VMware, Inc. - H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-ufad.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - H:\Program Files\VMware\VMware Workstation\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - H:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - H:\Program Files\Common Files\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - H:\WINDOWS\system32\vmnat.exe

--
End of file - 11988 bytes
16. februar 2008 - 13:13 #1
Denne - eller retterer placeringen af den - ser lidt mistænkelig ud ->
O4 - HKLM\..\Run: [Mixersel] H:\WINDOWS\temp\mixersel.exe
.. selvom den egentlig er OK ->
http://www.castlecops.com/s13009-Mixersel.html

Den bør du nok slette...

Kan det være dette der spøger -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm ?

... Nu er det ikke alle (u)ønskede elementer som viser sig med en HiJackThis Log; hvis du har 'mod' på det så gennemfør proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/1123

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...
Avatar billede bizty Nybegynder
16. februar 2008 - 13:44 #2
Jeg tror næppe at snavs i computeren er årsagen. De par gange hvor den har genstartet er den startet op med den klassiske meddelelse om systememet var blevet afbrudt eller lign. Jeg klikke "send rapport til Microsoft" og den viste en side med "løsning" til problemet. Der stod at jeg havde fået en virus som hed noget med "Bagel". Jeg har forsøgt at installere to forskellige antivirus programmer, men begge fejlede installationen. Den ene skrev at den ikke kunne starte en service på computeren og derfor ikke kunne gå videre. Jeg har prøvet at hente "Stinger" fra McAFee. Den hævder på deres hjemmeside at kunne fjerne "Bagel", men den finder ikke noget når den søger.
16. februar 2008 - 14:30 #3