Avatar billede thoning Nybegynder
15. februar 2008 - 21:18 Der er 3 kommentarer

Geninstallere Vista

Hej!

Jeg synes efterhånden min 6 måneder gamle Acer bærbare er begyndt at blive langsommere, og vil derfor prøve at geninstallere windows. Problemet er bare at jeg har smidt min dvd med Vista væk. Er det muligt at installere med en brændt dvd, og er det lovligt? Jeg har jo stadig min originale key?

Mvh
Avatar billede osigaard Nybegynder
16. februar 2008 - 01:33 #1
Hvis du med en brændt dvd, mener et kopi af den originale, brændt over på en alm. dvd skive, ja så er det lovligt, der er jo tale om et sikkerhedskopi og du har den originale Productkey.
Du må gerne lave et sikkerhedslopi til alm. brug/personlig brug, for ikke at skade/slide på original-skiven. Men du må ikke videre-distribuere denne sikkerhedskopi, for så bevæger du dig ind på Pirateri.
Du må kun lave sikkerhedskopi til eget brug af software du selv har licensen til.
Avatar billede starknight_is Nybegynder
19. februar 2008 - 23:13 #2
delvist korrekt af osigaard

Du må gerne låne en DVD af din ven, have en kopi, så længe du bruger din originale produkt-nøgle til at aktivere med.
Du skal bare være opmærksom på at versionerne passer overens med hinanden mht. sprog osv.

udover det er der så at sige frit at bruge "backup" som osigaard siger.

det bliver først ulovligt i det sekund du forsøger at aktivere en nøgle du ikke har købt, eller bruger en nøgle du har fundet via nettet som angiver dig som en Volume License bruger til trods for du bruger den privat (vi får mange opkald med folk der har ulovlige volume nøgler privat).

har du en retail version vil jeg anbefale dig at ringe til 44 89 01 84 (MS Direct Services) og bede dem sende dig en ny
Avatar billede starknight_is Nybegynder
19. februar 2008 - 23:13 #3
en ny DVD altså ....