Avatar billede cab-dk Nybegynder
15. februar 2008 - 18:15 Der er 12 kommentarer

Virkeligt sløvt internet via stofanet

Min computer er begyndt at lave ballade...

Alt hvad jeg skal uploade (f.eks et billede til en salgsannonce), tager enten en evighed at uploade, eller også skriver den "siden kan ikke vises".

Jeg kører XP, og kører med cirka 2000kb/400kb forbindelse. Jeg kører ikke med router eller noget. Det er stik i væggen -> kabelmodem -> computer...

Når jeg tester forbindelsen på f.eks teledanmarks hastighedstjekker, ender den således:

2060kb/7kb... og ja... der STÅR 7kb... sygt ikke?

Kan det være noget virus eller noget?

Jeg har prøvet følgende:
Avast virus scan
spybot search & destroy
ad-aware tjek
ccleaner.com

Ud over det, har jeg kontaktet stofa som godt kan se at den er gal, men kan ikke se hvorfor. Dermed mener de at det ikke er deres fejl.

Hvad gør jeg?

Der er mange point i det her, for det er vigtigt for mig at den virker senest imorgen.
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2008 - 18:17 #1
<ole>

Få en af dine venner til at tage en laptop med hen til dig og tilslut så dén. Er problemet stadig tilstede, ligger det hos Stofanet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cab-dk Nybegynder
15. februar 2008 - 18:24 #2
Det glemte jeg at skrive... Det har jeg faktisk prøvet.

Underligt nok, arbejder min firmacomputer bedre på mit net end min hjemmecomputer, dog stadig ikke perfekt...
Avatar billede cab-dk Nybegynder
15. februar 2008 - 18:28 #3
dårligt formuleret...

Firmacomputeren kører faktisk mærkbart bedre, så fejlen må jo være på min hjemmecomputer...

Men hvad kan fejlen være?
Avatar billede mulemule Nybegynder
15. februar 2008 - 18:31 #4
Prøv at gå ind i kontrol panel og derefte netværks forbindelser, og så klik på forbindelsen, så kan du se om der er trafik på den.

Hvis der er trafik på forbindelsen uden at du laver noget, må det være nogen programmer som spiser forbindelsen, et program kan f.eks. være en "virus".

Er du sikker på at du ikke kører fildelings programer iøvrigt ?

Hvis forbindelsen blir spis uden du ved hvorfor, skal du geninstallere.

Mvh
Avatar billede mulemule Nybegynder
15. februar 2008 - 18:32 #5
Det kan måske også være dit netkort som er i stykker, jeg har en gang prøvet et netkort som var i stykker og som gav meget langsom forbindelse.
Avatar billede cab-dk Nybegynder
15. februar 2008 - 19:10 #6
Når jeg går ind på netværksforbindelser og trykker på LAN ikonet, kommer jeg ind på "status for LAN forbindelse"

Den skriver bl.a
status "tilsluttet"
hastighed "100mbps"

Længere nede skriver den "aktivitet":

Sendt 18823, modtaget 25432

Det bevæger sig slet ikke med mindre jeg laver aktivitet på nettet (mail, messenger mv.)

Hvordan ved jeg om mit netkort er dødt? Kan man måle sig frem til det eller?
Avatar billede mulemule Nybegynder
15. februar 2008 - 20:28 #7
Hvis den ikke bevæger sig, kan der ikke være noget der spiser din forbindelse. (prøv at hold lidt mere øje med det evt)

Jeg tror ikke det er så sansynligt at der er noget galt med netkortet.

Jeg tænker også om det kan have noget at gøre med at muligt efter min mening latterligt sikkerheds software. Prøv at sluk for så meget du kan hvis der kørere noget nede ved uret, og prøv også evt at afintaller programmer, som du slet ikke bruger, inde fra kontrol panel fjern/tilføj programmer.

Du kan tjekke om dit netkort er i stykker ved at købe et nyt og sætte i.

Hvis du kan skal du bare geninstaller computeren, det er altid godt og dejligt at gøre.
Avatar billede mulemule Nybegynder
16. februar 2008 - 01:02 #8
prøv ogsa en anden netværksledning.
Avatar billede cab-dk Nybegynder
16. februar 2008 - 01:26 #9
Jeg har prøvet med et andet kabel, jeg har også prøvet at slå alt sikkerheden fra.

MEN! Jeg har prøvet 3 forskellige computere nu. Alle virker lige dårligt. Det har nok bare været et tilfælde at firmacomputeren var okay da jeg prøvede den første gang...

Stofa kan vente endnu et opkald igen imorgen. Et opkald på søndag, så har jeg snakket med dem hver dag i en uge... skodbutik... ;o)
Avatar billede mulemule Nybegynder
16. februar 2008 - 12:44 #10
Nå ja så er det stofa der er noget galt med. Eller nogen af dine bokse.

Hvis du har to bokse både en modem og en router så kan du prøve at putte ledningen fra modem direkte ind i computer det kan somregel godt virke og se om det hjælper.
Avatar billede cab-dk Nybegynder
16. februar 2008 - 13:09 #11
Jeg har ingen router. Kun modem...

Har lige haft en vældig uhøflig stofamand i røret. Det kostede mig 20 minuters ventemusik på telefonen.

Der er åbenbart en tekniker på sagen... Det har der været i 5 dage nu. Det minder meget om et modemproblem jeg havde for noget tid siden, men de vil ikke give mig et nyt modem uden at teknikeren har målt hele linien igennem først.

Personligt synes jeg det ville være den billigste løsning at prøve modemmet af først... I stedet for at teknikeren bruger 5 dages løn på at måle linien igennem...

Der er meget i denne verden man ikke skal forstå.
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2008 - 13:48 #12
At 'der er en tekniker på', betyder nok, at en tekniker har dig skrevet et eller andet sted på en liste - og på et eller andet tidspunkt kommer ned til dit navn.

Hvis skidtet ikke virker, personalet opfører sig uforskammet og det tager lang tid at få hul igennem, så bør du da øjeblikkelig vælge en anden udbyder. De findes både mere effektive, høfligere og billigere  :)