Avatar billede jesper_munk Nybegynder
15. februar 2008 - 15:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kalde Macro på et særligt tidspunkt

Er det muligt at få en macro til at køre på et bestemt tidspunky på dagen eller at macroen bliver kørt fx. hvert 10 min? Og hvis det er, vil macroen kunne køre selvom Excel er lukket?
Avatar billede jkrons Professor
15. februar 2008 - 15:42 #1
Ja til det første: Se mere her. http://www.cpearson.com/excel/OnTime.aspx

Nej til det andet. Da makroen befinder sig "inde i" Excel, kan den kun køre hvis excel er startet og den mappe, der indeholder makroen er åben.
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2008 - 15:44 #2
Det må kunne lade sig gøre, at starte Excel via Windows Scheduler opg derefter køre makroen på et givent tidspunkt.
Avatar billede jkrons Professor
15. februar 2008 - 15:51 #3
mugs-> Problemet er nok, at Excel ikke kører på et bestemt tidspunkt, men et beastemt tidsrum efter at noget andet er sket. Så hvis Scheduler skal åbne og lukke Excel med fx 10 minutters mellemrum, åbne en bestemt mappe og køre makroen, vil jeg mene at det er mere effektivt at lade Excel være startet hele tiden.
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2008 - 17:11 #4
jkrons > Enig - Men spørgsmålet går jo også ud på, om det er muligt at køre makroen på et bestemt tidspunkt. Og der mener jeg ganske bestemt, at Scheduler kan komme ind i billedet.
Avatar billede jkrons Professor
16. februar 2008 - 00:42 #5
Du har nok ret. Hvis man kan få koordineret den tid, det tager for Scheduler at åbne den pågældende excel fil, med den tid, der skal gå fra åbning af filen til makroen afspilles.
Avatar billede jesper_munk Nybegynder
21. februar 2008 - 11:22 #6
Jeg ville bare finde ud af om det var muligt for excel at køre en macro selv om excel var lukket og det har jeg fået svar på... så jkrons hvis du lige smider et svar får du point...
Avatar billede jkrons Professor
21. februar 2008 - 18:50 #7
Her er et svar :-)