Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2008 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændrer smtp

Hej

Jeg har problemer med mine exchange servere bliver blacklistet som spam-servere. Istedet for at servere bare sender mails ud på port 25 mener jeg at man kan bruge tdc's smtp som "relay host"

Hvordan sætter jeg exchange op til at sende mail ud via tdc's smtp server?

Windows 2003 RC2
Exchange 2003

Venlig hilsen
Steffen
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2008 - 15:05 #1
Du tilføjer bare en SMTP connnector  under connectors.
I dine smtp connector instillinger sætter du bare "Forward all mail..." og skriver smtp serverens ip adresse eller dns navn nedeunder.
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2008 - 15:13 #2
Avatar billede none01 Nybegynder
15. februar 2008 - 18:55 #3
Ja, det skulle meget gerne bruge en anden smtp server.
Avatar billede s_f Nybegynder
17. februar 2008 - 01:29 #4
okay, så smid et svar :-)

Lige en sidste ting, kan du bekræfte at eftersom exchange serveren nu sender igennem TDC's smtp server at jeg så undgår at min mail server bliver registeret som spamserver på spamhaus etc?
Avatar billede none01 Nybegynder
17. februar 2008 - 02:29 #5
Altså, jeg kan sige så meget at i mail headeren der står din servers domæne navn hvor ruten starter, så det er lidt svært at sige.
Avatar billede s_f Nybegynder
17. februar 2008 - 12:23 #6
Kan man debugge mails og se denne information?
Avatar billede none01 Nybegynder
20. februar 2008 - 11:23 #7
den hurtigste måde ville være ved at sende en mail fra din server til en anden, og så se mail headeren.
Avatar billede s_f Nybegynder
20. februar 2008 - 21:31 #8
hvordan ser man denne mail header?? :)
Avatar billede none01 Nybegynder
21. februar 2008 - 09:18 #9
f.eks. hvis modtageren køre med outlook 2007, så kan man se headeren ved at højreklikke på mailen og vælge message options.