Avatar billede lassefos Nybegynder
14. februar 2008 - 23:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lyd fra pc til fladskærm

hej eksperter...
har købt et s-video stik fra min bærbare til fjernsynet.. sådan har jeg fået billedet til at dukke op på tv'et...
og hørte så at jeg skulle købe et jackstik til at skaffe lyden fra pc'en til fjernsynet... men der kommer ingen lyd...
det er et helt nyt samsung 42 tommer fjernsyn med 1080p... så det burde have de nødvendige funktioner...

har sat jack stikket fra høretelefon indgangen i pc'en til høretelefon indgangen i fjernsynet...

hvad gør jeg forkert?
Avatar billede lassefos Nybegynder
14. februar 2008 - 23:46 #1
skal lige tilføje at det er sådan et stik her jeg har købt til at få lyden fra pc til tv.http://www.av-cables.dk/minijack/minijack_kabel/standard_minijack_til_minijack_kabel_1_2_m_348_da.html
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2008 - 00:24 #2
Jamen, det duer heller ikke :-)
I computer-enden er line-out bøsningen sædvanligvis lime-grøn, så det er ikke her problemet ligger. TV'ets tilsvarende bøsning er en udgang !! Så du skulle have brugt et kabel med to phono hanstik i TV enden, og tilsluttet dem til den hvide og den røde bøsning.
Avatar billede lassefos Nybegynder
15. februar 2008 - 00:44 #3
hehe snakkede lige med en ven og han sagde præcis det samme :)
lav "svar" så du kan få pointene :)
Avatar billede thov Forsker
15. februar 2008 - 01:14 #4
Det var sgu' for nemt :-) Tag dem bare selv.
Avatar billede lassefos Nybegynder
15. februar 2008 - 01:59 #5
a
Avatar billede lassefos Nybegynder
15. februar 2008 - 01:59 #6
tak :)