Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 21:19 Der er 19 kommentarer

D-SUB 9 pin hun-stik skal loddes

Hej.. jeg skal lodde et et hun stik på et VGA kabel med færdig mondterede han stik i begge ender.

Jeg klipper det ene stik af og skal have hun stikket på i stedet for.

Må¨jeg klippe den sorte tykke ting af der sidder inden stikket i den ene ende?

og kan jeg bruge følgende farve kode?

http://www.hardwarebook.info/EGA
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 21:38 #1
1. den sorte 'ting' kan du godt fjerne
2.nu siger du farvekode..... den siger jo ikke noget om hvilken favre ledningerne har, men derimod hvad funktion det enkelte ben har

må jeg ikke istedet for anbefale en helt anden (og nemmere) løsning?
Køb en gender changer, det er etlile stik der monteres på enden af dit kabel, den du skal have er så et hun/hun
så er du fri for at klippe nogetsomhelst
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 21:43 #2
Hun stikket skal sidde i en LK FUGA dåse..

Den ene ende(han stikket) sidder i et TV.. hun- stikket skal sidde i en BR Installationskanal. så kan man sætte sin bærbare computer til TV'et ved at sætte et kabel ind i bærbaren og ind i stikket i Kanalen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 21:49 #4
den fylder næsten ingenting når den er monteret på dit kabel
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 21:51 #5
hov, hvad er det for en bærbar der har et db-9 stik, er det ikke et db-15 der sidder på den
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 21:54 #6
jamen.. den skal også kunne monteres i et fuga data-udtag..

Stikket skal sidde fast i væggen ligesom en stikkontakt

http://www.roline.dk/Katalog/ImgTumb/Tumb_062149200.jpg
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 21:56 #7
hmm er det?... ja det er det ved egentlig..  altså 15 pin. ... men så er det bare 15 pin jeg skal lodde på :D
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 22:01 #8
spm går så nu ud på:

Hvad for en farve skal til hvilket ben?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 22:05 #9
hmmm,tror jeg fangede den nu, det kabel du vil lave er det kabel der skal løbe i kanalen og ende i sådan en fætter her:
http://www.elvvs.dk/category.3185.article.32849

så er det bare lige et ledningsdiagram der mangler, leder lige
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 22:07 #10
her var der så et diagram
http://www.nullmodem.com/HD-DB-15.htm

men du slipper ikke for at måle på ledningerne for at finde ud af hvad der er hvad
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 22:11 #11
ja.. men må klippe stikket af og måle gennemgang fra Pin til leder,,,
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 22:13 #12
jeps. eneste måde at være sikker
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 22:52 #13
det udtag du sendte er OPUS.. tror ik det fås til BR kanal
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 22:59 #14
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
14. februar 2008 - 23:10 #15
True..

kigger på det i morgen.. men tak for hjælpen.. du reddede mig for at prøve at lodde et 9 pins på haha
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
14. februar 2008 - 23:25 #16
det kunne da ellers godt have fået nogle smil frem hos dem der så på når du skulle afprøve ;)

på den anden side, så skulle du bare høre for det de næste mange år
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
15. februar 2008 - 15:51 #17
Målte gennemgang fra leder til pin.. er du gal noget lort.. 3 af lederne er skærmet og de 3 skærme skal også have en pin på stikket. Men.. Det virkede i første huk.

:D :D :D
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
15. februar 2008 - 16:02 #18
ja selv om der kun er 15 pins, så er det jo noget småtteri.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. marts 2008 - 20:08 #19
forsigtig forespørgsel, vil du ikke vøre sød og lukke dit spørgsmål

bare post et svar selv og accepter det