Avatar billede manse999 Nybegynder
14. februar 2008 - 17:58 Der er 1 kommentar

Dual boot, nu kan jeg ikke starte

Hej X-perter.

Jeg ville installere dual boot på min maskine. Først havde jeg vista på, og sidenhen lagde jeg xp på. Det kørte fint et stykke tid men virker ikke nu :-(
Jeg har erfaret, at det havde været en god ide at gøre det i omvendt rækkefølge, men det er for sent nu....
Mit problem er nu, at jeg ikke kan komme til disken.
Når jeg starter op får jeg bare en sort skærm hvor markøreren står og blinker øverst i venstre hjørne.
Med Vista CD´en kan jeg godt komme ind og se partitionerne.

Jeg har slettet Vista partitionen, men vil helst ikke slette XP partitionen, da jeg har nogle data herpå som jeg gerne vil gemme.

Der er tale om en bærbar som jeg ikke er vild med at skille ad for at få disken ud og sætte den på som en USB harddisk.
Disken sidder godt gemt i min Medion bærbar...

Nogen der har en god ide?

På forhånd tak !
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
14. februar 2008 - 18:13 #1
du kan evt prøve at hive tingene ud med knoppix live cd... http://knopper.net/ der kan du brænde en cd, og starte computeren op og overføre filerne til en disk der er formateret i fat-filsystem.

Ellers kan du oprette den partition du har slettet og installere windows på den. Tage backup af dine ting og så begynde forfra med at formatere, slette osv...