Avatar billede iceb Nybegynder
15. juni 2001 - 21:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er tilladt når man anbefaler ?

Hey

Vi er igang med et prokekt som skal afleveres meget

snart .

På vores site er der en anbefal denne site til en ven

funktion .

Brugeren skal så ledes indtaste

brugerens navn

brugerens email

brugerens vens navn

brugerens vens email

evt en personlig meddelelse

dermed vil der så blive sendt en email

til brugrens ven om at denne site er værd at kigge på

altså en anbefaling.

Er dette lovligt eller skal brugeren have yderligere

info ?

Desuden kan nævnes at vi jo også tilbyder brugeren

en chance for at deltage i en konkurence når har

anbefaler vores site .

Avatar billede qzar Nybegynder
15. juni 2001 - 21:47 #1
Der er ikke noget ulovligt da det jo er 100% frivilligt om brugeren vælger at bruge servicen!

-Jonas
Avatar billede iceb Nybegynder
15. juni 2001 - 22:06 #2
ja det skulle man tro men er du sikker ?
jeg læste noget i en artikkel om at man SKULLE
skrive DETALJEREDE oplysninger om hvad man ville og ikke gøre ved de date som brugren indtaster .
Vi tænker derfor på at lave en slags toa
terms of agreement så brugeren er 100 % med .
Måske også et hvor brugreren kunne indikere at han var med og havde forstået toa ligesom når man signer up til en gratis mail som yahoo eller
hotmail .
Den artikkel havde henvisninger i sig til forbrugerombudsmanden og han lagde meget vægt på
at brugeren var helt med og at man fik hans samtykke og ikke snød ham og lokkede ham osv...
Giver dette mening eller skal vi beholde sitet som
det er uden toa ?
Desuden har vi brug for kildemateriale om jura
indenfor brug af denne anbafingsfunktion på nettet ... ?
Materialerne skal helst være på nettet da tiden er knap ?

Avatar billede qzar Nybegynder
15. juni 2001 - 22:08 #3
Jeg skulle ikke mene at der skulle være noget galt i at lave det du har tænkt dig!
Avatar billede agony Nybegynder
15. juni 2001 - 22:14 #4
De oplysniger som i vælger at indsamle er der ikke noget ulovligt med brugerens samtykke. Men hvis i vil give oplysningerne videre til andre virksomheder så skal i spørge medlemmerne om tilladenlse 14 dage forinden. Hvis du undlander at svarre så gælder dette som et ja.
Avatar billede iceb Nybegynder
15. juni 2001 - 22:34 #5

ok takker for svarerne og laver så en toa og en tjek box som brugeren kan sætte tjek tegn i .
MEN har i nogle relevante artikler eller tekster
om emnet fra pålidelige kilder her på nettet ?

Avatar billede qzar Nybegynder
15. juni 2001 - 22:50 #6
Hvilken information er det du vil have??
Avatar billede iceb Nybegynder
15. juni 2001 - 22:54 #7

Jeg vil gerne have artikler om emnet/problemstillingen som der er skrevet ovenfor. Dette MÅ der være skrevet artikler om som måske også liggger på nettet ?

Har allerede fundet en

http://www.netvokat.dk
Avatar billede edux Nybegynder
16. juni 2001 - 15:32 #8
Du kan findes danske og internationale lovtekster på retsinfo.dk

Den er 100pct. pålidelig da det er Justitsministeriets Retsinformationssekretatiat, der laver den :-)

/Ole Pettersen