Avatar billede mdine Nybegynder
14. februar 2008 - 16:12 Der er 12 kommentarer

Cpu 100%

Hejsa..

Problemet er at når jeg ikke bruger noget ligger cpu'en pænt, svinger lidt mellem 0 og 10%, men når jeg så starter explorer, outlook, hører musik eller hvad det nu kan være farer den op på 100%.. særlig slemt med brændinger der tager ca. 8 gange længere og en cpu der står konstant på 100%

Det er en AMD Athlon 64processor 3500+ 2.21ghz 1,5GB Ram

Defekt CPU måske?

Den er lige formatteret, xp opdateret, scannet for virus+spyware, memtest86 uden fejl
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 16:23 #1
Når du trykker ctrl+alt+del kan du så under processer se hvilke processer der stjæler CPU tiden ?
Avatar billede mdine Nybegynder
14. februar 2008 - 19:19 #2
det svinger meget, men selvfølgelig er det jeg lige bruger den der topper, men ikke en der står på 100%. den jeg bruger fx winrar måske 40% og så 3 andre på 20%, men det skifter ret hurtigt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. februar 2008 - 21:52 #3
Hvis du inde under precesser klikker på CPU i CPU kolonnen, så bliver de soteret efter størrelse. Det kan være du skal klikke 2 gange på CPU for at få de største til at stå øverst. Nu er det nemmere at se hvilke der har stort CPU forbrug.
Avatar billede mdine Nybegynder
14. februar 2008 - 23:08 #4
explorer.exe og iexplorer.exe taskmgr.exe wlloginproxy.exe system guard.exe mpservice.exe services.exe svchost.exe

det er dem der skiftes til at være i toppen.. sammen med aktiv systemproces selvfølgelig
Avatar billede den33 Nybegynder
15. februar 2008 - 09:26 #5
Prøv at komme med en Hijackthis. Og smid loggen her ind. Det kan være du har fået noget snavs ind da du installeret xp.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Avatar billede mdine Nybegynder
15. februar 2008 - 14:45 #6
jeg har kørt alle deres værktøjer og der skulle ikke være noget(har en tråd derinde også) findes der en cpu tester ligesom memtest86?
15. februar 2008 - 21:27 #7
... link til DEN tråd ?

(Inden der kommer 'dobbelt' svar...)
Avatar billede mdine Nybegynder
15. februar 2008 - 22:22 #8
15. februar 2008 - 22:32 #9
UltimateBoot CD ->
http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html
(Der er alverdens HARDWARE test's at lege med ...)
Avatar billede mdine Nybegynder
17. februar 2008 - 23:10 #10
Hmm. så har jeg kigget lidt på det, men det kræver vist man har mere styr på det end mig.. kørte 2 cpu tests den ene over 1000000 iterations og en langsommere på 125000 hvor længe skal man lade dem køre?
Avatar billede mdine Nybegynder
18. februar 2008 - 22:35 #11
Nu har jeg taget et par screenshots af taskinfo, nogen der kan tyde noget ud af dem?

Standby http://home.no/caors/pics/standby.bmp

Når explorer startes http://home.no/caors/pics/explorer.bmp

Når winrar kører http://home.no/caors/pics/winrar.bmp
Avatar billede gbzilla Nybegynder
01. april 2008 - 15:06 #12
Prøv at lukke iexplore.exe og livemessenger.exe stop processen helt og se om det ikke løser dine problemmer