Avatar billede lolkie Nybegynder
14. februar 2008 - 13:53 Der er 3 kommentarer

Matrixprinter virker ikke

Hejsa.

På mit arbejde har vi en matrixprinter af typen OKI Microline 320 Elite, der er tilsluttet en win 98 computer, som er i netværk med en række xp computere. Denne har været brugt til udskrivning af labels fra især word perfect og navigator.

For nogen tid kunne vi pludseligt ikke skrive ud vha. matrixprinteren længere, dagen efter kunne to af computerne igen og siden hen dem alle sammen. Nu dukkede problemet imidlertid op igen, og vi har mildest talt svært ved at forstå, hvad der er galt. Enkelte gange kan kun én computer skrive til printeren, andre gange kan tre osv.

Har I nogen ide om, hvad der er galt?
Avatar billede lolkie Nybegynder
14. februar 2008 - 13:56 #1
Undskyld det er en OKI 3320 Microline :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. februar 2008 - 20:46 #2
Jeg tror trods alt at printermodellen er underordnet. Det er jo netværksopkoblingen, og ikke printeren, der fejler.

Jeg kan ikke give noget bud, uden at kigge nærmere på opsætningen - men du kan starte med at undersøge, hvordan printeren er tilsluttet WinXP maskinerne.

Det skal du se under "Porte" i egenskaber for printeren på XP maskinen - hvilken porttype er det, og hvordan ser dens "sti" ud?

Når problemet opstår - kan man så tilgå selve Win98 maskinen? (start -> Kør -> skriv \\Win98maskinesDNSnavn\ - eller \\Win98maskinesIPadresse\ -> OK. Hvis man på de PC´ere der virker, kan se noget filstruktur (og printeren), men det ikke kan ses på dem der ikke virker, er det helt givet netværket der er noget galt med...
Avatar billede lolkie Nybegynder
25. februar 2008 - 14:24 #3
Tak for svaret

Portindstillingerne er imidlertid komplet ens på computerne, og de kan til enhver tid tilgå både hinanden og printserveren.

Det er et ganske besynderligt problem, der kommer og går.