Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. februar 2008 - 13:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

google maps og kml fil

Jeg er lidt i tvivl om jeg har misforstået brugen af kml filer i google maps.
Er det forkert forstået at man bruge en kml fil til at skrive kordinater ind i, og så kan loade den på siden, og få sat nogle pointer på kortet.

Er det forkert, og hvis det er rigtigt, hvordan får jeg den så loadet den på siden?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:39 #1
denne side skulle give dig svaret, det kræver blot at du har kml filen liggende på en webserver så google kan finde den:
http://lifehacker.com/software/google-maps/google-maps-kml-overlays-180353.php
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:39 #2
Glimrende spørgsmål :-) har selv undret mig
Avatar billede ulle55 Nybegynder
14. februar 2008 - 13:49 #3
Men hvad nu hvis jeg vil have google map til at være på min egen side, lidt lige som www.findvej.dk?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:52 #4
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2008 - 13:54 #5
jeg har selv lige prøvet "Hello world" eksemplet og det virker fint og man har stort set fuld kontrol over designet og behøver ikke googles egen ting på sin egen side. Helt cool!