Avatar billede brandborg Nybegynder
15. juni 2001 - 21:19 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

FTP over netværk?!?

HejZa...
Jeg sidder her på min nye forbindelse der består af at jeg er koblet op på en server, som der endvidere er koblet op på Sektornet(www.sektornet.dk)...
Jeg har prøvet at sætte en FTP op... Men alle der har prøvet at logge på får Time-Out... Jeg tror det er fordi den IP adresse jeg får oplyst er min interne IP... For når jeg er på IRC og folk sender en Ping forespørgesel på mig... Så for de ikke noget svar...
Jeg forstår bare ikke helt hvordan siden www.myip.dk så kan oplyse mig min IP adresse...
Nogen der har nogen ide om hvordan jeg kan route forespørgelser videre til min computer?
Jeg har prøvet at bruge følgende programmer: www.dns2go.com & www.noip.com... Men ingen af dem kunne bruges =/
Så vidt jeg ved er jeg ikke bag nogen Proxy eller firewall da jeg udemærket kan koble mig op på andre FTP\'er...
Ville blive MEGET glad for evt. hjælp til dette spørgsmål... Så glad at J ud over at give Top-point til den der giver mig et svar/hint til hvordan jeg får det op at køre. Også vil give leech account til min FTP...
På forhånd tak for hjælpen...
MVH
-=[BranDBorG]=-
Avatar billede jense Nybegynder
15. juni 2001 - 21:30 #1
røv at logge på denne ftp: 195.249.134.177
user: Anonymous pass:Anonymous
så får du din ip at vide om lidt ok??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. juni 2001 - 21:30 #2
de bruger enten NAT eller DHCP.

Du skal bruge den IP som myip oplyder dig dda det er din eksterne. Virker dette ikke så faar du en router eller firewall.
Avatar billede jense Nybegynder
15. juni 2001 - 21:30 #3
røv=prøv
Avatar billede jense Nybegynder
15. juni 2001 - 21:34 #4
din eksterne ip burde være: 62.243.57.204
håber det hjalp
Avatar billede brandborg Nybegynder
15. juni 2001 - 21:36 #5
OK... Nu har du fået min IP...
Men så prøv at logge på min FTP med user/pass = test/test
Se så hvad der sker... Timeout right???
Prøv evt. at ICQ\'e mig hvis du vil hjælpe mig Real-Time...
ThX
UIN: 46330672
Avatar billede jense Nybegynder
15. juni 2001 - 21:41 #6
ok det gør jeg har også lige pinget din ip og det gik fint
Avatar billede burningice Nybegynder
16. juni 2001 - 09:42 #7
brandborg>> 62.243.57.204, er det ip\'en på din EGEN computer?? nej vel, det er nok ip\'en på din router, og den kører højst sandsynligt NAT. Du skal sørge for at lave en nat entry på den så alle forespørgsler på port 21 (standard port til ftp) bliver sent videre til din computer!
Avatar billede brandborg Nybegynder
16. juni 2001 - 14:26 #8
Hmmm... OK hvodan gør man så det?
Avatar billede jense Nybegynder
16. juni 2001 - 15:02 #9
brandbog så er jeg her igen!!!
med min normale user fik den hevet op igen =-)
Avatar billede darkwulf Nybegynder
07. august 2001 - 23:41 #10
Nogle gange kan man sagtens få forbindelse igennem til FTP\'en når der er åbnet for port 21 men ikke mere end det, nogle gange sker der det at man bare for en timéout og slut prut finalle ikke en skid mere.

På nogle visse Routere (Cisco 677) hjælper det at også åbne for port 20, så der både er åbnet for port 20 og 21 til den maskine der skal stå og håntere FTP