Avatar billede torbeno Nybegynder
14. februar 2008 - 11:10 Der er 10 kommentarer

P5E-VM HDMI bundkort

Jeg har et P5E-VM HDMI bundkort, som jeg gerne vil have hjælp til. Når jeg slukker PC'en, slukkes de hardware jeg har i USB portene ikke - mit styresystem er XP med servicepakke 2 - kan det lade sig gøre i disse energisparetider, at jeg får min strømskinne til at afbryde for bl.a. skærm, højttalere, trådløs access point m.v.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2008 - 11:18 #1
I bios burde du kunne sørge for dine usb enheder bliver deaktiveret ved start. Du kan købe en elsparreskinne til din com, den slukker når com slukker
Avatar billede torbeno Nybegynder
14. februar 2008 - 19:28 #2
Det er det problem jeg har! Jeg kan ikke se, hvor mine usb porte bliver deaktiveret, når pc'en slukkes - dernæst har jeg i et par år haft en strømspareskinne, som virkede perfekt på mit tidligere bundkort.
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. februar 2008 - 06:18 #3
Funktionen hedder noget forskelligt fra bundkort til bundkort. I BIOS kan du vælge at dine ISB porte skal deaktivere når com slukker. Burde være til at finde i bundkort manualen
Avatar billede torbeno Nybegynder
15. februar 2008 - 09:35 #4
Hvis den hedder Legacy USB - så har den functionen Auto, Enable og Disable. Efter flere forsøg, med de parametre er det ikke lykkedes at få den til at virke!
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. februar 2008 - 10:21 #5
legacy er til når du vil boote fra USB. Har du ikke manualen? Ellers finder jeg lige en på nettet
Avatar billede torbeno Nybegynder
16. februar 2008 - 15:43 #6
Jo, men den får jeg ikke meget ud af ;o(
Avatar billede torbeno Nybegynder
18. februar 2008 - 15:52 #7
drgonzo! tak for din assisistanse - efter at have konfereret med asus og flere forhandlere er der intet at stille op, med at slukke for USB portene, hvis ikke man lige slukker på afbryderen bag på computeren - og løsningen på at slukke for el-spareskinnen er at sætte en PCI USB port i computeren og koble el-spareskinnen dertil. Og jeg skulle hilse at sige, at virker!
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. februar 2008 - 23:11 #8
cool.. Bare det virker. Husk at få lukket her. Behold du bare point :)
Avatar billede torbeno Nybegynder
08. august 2008 - 00:51 #9
drgonzo!
Jeg var lige en tur igennem de "tråde" jeg har oprettet - og du opfordrer mig til at lukke tråden - øhhhh hvordan?
Jeg aner heller ikke hvordan man tildeler point...
Avatar billede torbeno Nybegynder
08. august 2008 - 00:58 #10
Lukket