Avatar billede mguldb Nybegynder
13. februar 2008 - 21:36 Der er 4 kommentarer

Afinstallering af win xp på Mac Pro

Har forsøgt at installere windows XP på min Macbook Pro via boot camp. Men da jeg så skal installere driver fra leopard cd'en, er den selvfølgelig forsvundet.
Nu starter maskinen op i windows, hver gang man tænder den, og kan ikke rigtig komme tilbage i leoparden.

Så nu kunne jeg godt tænke mig at få afinstalleret win xp igen, da jeg gerne vil kunne komme ind i leoparden igen.

Håber I kan hjælpe...
Avatar billede ejldk Nybegynder
13. februar 2008 - 21:57 #1
nu kender jeg INTET til mac, men kan du ikke ændre hvor den skal boote, i BIOS? (Hvis mac har sådan noget)
Avatar billede ferdinand.k Mester
14. februar 2008 - 12:35 #2
hvis du holder ALT-tasten nede når du starer din Mac op, så vil den komme med en skærm hvor du kan vælge det ene eller det andet OS...
Herefter laver du bare en ny driver-cd (programmer - hjælpeprogrammer) og booter op igen på din windows partition. (igen ved at holde ALT-tasten nede)
Avatar billede mguldb Nybegynder
14. februar 2008 - 15:30 #3
Okay. Nu er jeg ikke helt skrap til det. Så den driver CD, skal alle programmer bare lægges over på den?
Hvad med driver til grafikkortet? Som det er nu kan jeg ikke vælge det inde i XP.
Avatar billede ferdinand.k Mester
14. februar 2008 - 18:03 #4
når du er inde i Leopard og går ind under programmer - hjælpeprogrammer, så ligger der en "Boot Camp Assistant" som du også brugte da du oprettede partititionen som du brugte til din Windows installation. Når du kører denne guide igennem så beder den dig om at smide en CD i for at lave en driver CD. Denne driver CD indeholder ALLE drivere din Windows-installation skal bruge...