Avatar billede burkal Nybegynder
12. februar 2008 - 23:49 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar vurdering

Hej

Jeg overvejer at købe en bærbar computer og har undersøgt lidt og har fundet 2 der er kandidater. ville gerne høre jeres mening.

Den skal primært bruges til Internet, office og behandling af familiens billeder og muligvis snart video. Derudover vil jeg gerne kunne spille et spil en gang i mellem. Jeg er ikke "gamer" (overhovedet) men kan godt lide at spille FIFA eller Madden så det må den meget gerne kunne.

Kandidat1 :

Zepto 6625WD til 8395kr
2.10 GHz Intel C2 DUO T8100 800MHz 3MB (Virker kun med Vista)
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM
120GB 7200rpm SATA Harddisk
Zepto Zpro N-Standard (NBG)
Intet operativsystem ønskes
Dansk tastatur layout
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
6 Cell batteri til 6X24 / 6X25
NVIDIA® Geforce 8600M GT

Kandidat2:
MSI Megabook GX700P 076NE Performance Edition(Microsoft Windows Vista Home Premium) til 8790KR
  http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=418754
Avatar billede ThomasK Nybegynder
13. februar 2008 - 01:16 #1
For prisen vil jeg mene du får mere ud af MSI, selv jeg nu selv er mest til Zepto. MSI'en giver dig både større skærm og større harddisk.
Avatar billede wichcon Nybegynder
13. februar 2008 - 01:32 #2
Hej burkal

Hvis det var mig der skulle vælge ville jeg klart fravælge dem begge to. Grafikkortet kan slet ikke klare spil sådan generelt.. Har selv det grafikkort i min bærbare, og er vildt skuffet over det.. Resten af specifikationerne er i top.. Men da du gerne vil spille FIFA på den, vil du med garanti blive skuffet over preformancen på begge to..
eventuelt denne maskine som er i næsten samme prisklasse
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405339  til 8951
mvh
wichcon
Avatar billede burkal Nybegynder
13. februar 2008 - 08:15 #3
er der nogen der kan udtale sig omkring kvaliteten (eller "følelsen" ) ved de to pc'ere?
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2008 - 08:42 #4
wichon - Den du foreslår har ikke bedre GFX kort. Der findes enkelte maskiner med 8700 GFX men de koster kassen, tror mere det er din opsætning den er gal med. Jeg har en C2D 2.4ghz, 2GB ram, 8600M GT 256mb, Vista Ultimate bærbar. Kører følgende spil

Unreal 3 - 1680*1050, alle settings på max. Ingen lag

HellGate London - 1680*1050, alle settings på max. Ingen lag

World of Warcraft - 1680*1050, alle settings på max, 4x multisample. Ingen lag

FIFA vil køre fejlfrit, uden lag.

Det er denne bærbar
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401105

Burkal - Maskinerne er meget ens. MSI har den større skærm, men en 17 tommer er jo mest en slæbbar. Zepto maskinen har klart den bedste CPU, især til gaming hvor CPU cache har stor betydning. Så til ren gaming ville jeg tage Zepto maskinen af de 2.
Avatar billede burkal Nybegynder
13. februar 2008 - 08:52 #5
slæbbar er ok. den skal mest stå i stuen. DRgonzo: hvorfor siger du at Zepto'en har bedre processor end asusen?
Avatar billede burkal Nybegynder
13. februar 2008 - 08:55 #6
nogen der ved hvorfor rammen i alle 3 maskiner er 667 MHz og processor og motherboard er 800 MHz?
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2008 - 08:58 #7
Enig med drgonzo, min søn har også en 6625WD og han har ingen problemer med nogen spil.

burkal > Skal du have en bærebar med det "nyeste" grafikkort så skal du evt. kigge på Novabook Xlerator SE.
Dog kan du også få den lidt "billigere" udgave af Nova Xlerator med et 8700M Gt kort,
men som sagt, de koster "kassen"  http://novabook.dk/notebooks.html
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. februar 2008 - 09:40 #8
Den med rammene er nok bare fordi de er billige. Køber du eks Zepto ville jeg købe den med mindst/billigst mængde ram mulig, så selv smide nogen i. Du kan få 4GB 800mhz for ca 1200kr og 4GB 667mhz for ca 600kr, væsentligt billigere end det com producenterne tager for dem.

Jeg mente at Zeptoen har bedre CPU end MSI´en. ASUS maskinen har en hurtigere CPU men kun med 2MB cache i forhold til 3MB på Zepto maskinen. Hvordan forskellen i mhz/cache gør sig i tests har jeg ikke lige styr på. Dog ved jeg at CPU cache er vigtig i forhold til spilydelse. Om den 1MB cache er vigtigere end 300mhz CPU kraft ved jeg desværre ikke, da jeg ikke har set tests endnu.
Det skal siges at til ASUS maskinen medfølger Vista Ultimate + en fed rygsæk til com + logiteck MX518 gaming mus. Så vidt jeg kan se er Zeptoen uden OS, hvor Vista Ultimate klart er det du skal have. 32/64 bit alt efter ram mængde

Haverslev - Ja den novabook er lækker, men så vidt jeg har kunnne læse mig til er ydelses forskellen på 8600 og 8700 bestemt ikke stor nok til at retfærdiggøre merprisen.
Ja, 8600M GT kører super fint. Hvis det ikke gør det kan det skyldes flere ting. 1. Man kører på sin maskine med den opsætning den kom med fra producenten (i 99.99999% et skod setup) 2. Man kører på batt eller en batt strøm model så alt er droslet ned 3. Man har ikke lavet en ordentlig install 4. com er fyldt med virus, malware og andet snavs.
Avatar billede burkal Nybegynder
14. februar 2008 - 11:42 #9
Jeg tror det ender med en MSI, mest pga den store skærm og prisen. (Zeptoen kommer til at koste ca9500 når den er konfigureret). Jeg takker for kommentarerne hvis I vl have points må i gerne svare. Så lukker jeg på søndag med mindre der kommer andre forslag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2008 - 14:23 #10
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401105 lidt dyrere men bestemt også fed.

Ellers er MSI et godt valg. Kender ikke deres laptops, men bundkort, GFX kort mm har altid været super kvali, så vil da tro deres laptop er noget af det samme..

Husk at lukke spørgsmålet :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. februar 2008 - 14:25 #11
Det er nemmest hvis du beder om svar fra dem du synes skal have point :)
Avatar billede burkal Nybegynder
14. februar 2008 - 20:34 #12
Jeg vil gerne have at du svarer drgonzo :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. februar 2008 - 06:16 #13
her :)