Avatar billede noia_noia Nybegynder
12. februar 2008 - 21:20 Der er 4 kommentarer

kan tilslutte trådløs internet men virker ikke

hej eksperter
ved min kærestes trådløse internet har alle mac brugere problemer,
vi kan fint se og connecte netværket og den viser fuldt signal. men der er ikke noget der komme igennem. nogen der har en ide hvorfor?
jeg har googlet lidt og søgt her inde, men har ikke rigtig fundet noget.
så håber i kan give en hånd.

vi har ikke direkte (fysisk) adgang til routeren, men det er helt sikkert ikke et problem at få det hvis det er nødvændigt.
og netværket er ikke krypteret btw.

på forhånd tak:)
Avatar billede egonspock Seniormester
12. februar 2008 - 21:51 #1
Tre kvalificerede gæt: 1) Det kører måske 802.11a og det kan en Mac ikke (den kan 802.11b eller g, og hvis den er helt ny også n, men aldrig a). 2) Routerens firmware skal måske opdateres (af en eller anden uvis årsag, men det virker mange gange) 3) routeren skal blot genstartes.
Avatar billede noia_noia Nybegynder
12. februar 2008 - 22:02 #2
hmm lyder fornuftigt, hvordan tjekker jeg vilken 802.11X den køre?
og er den (IP adr.) på routeren hvor man går ind og tjekker/skifter settings, er den den samme for alle mærker og er den tilgænglig igennem wlan?
ja noobish spørgsmål er der mange af ,men wlan er lidt nyt for mig, holder mig personligt til mine mange ethernet kabler derhjemme ;)
Avatar billede egonspock Seniormester
12. februar 2008 - 22:14 #3
Helt okay. Man tjekker det nemmest på administrationssiden på routeren. Hvordan man kommer til den svinger meget fra router til router, men prøv evt. med http://192.168.0.1 og se hvad der sker. (jeg lover intet...). Hvis kodeordet ikke er skiftet kan man finde det på producentens hjemmeside.
Avatar billede noia_noia Nybegynder
12. februar 2008 - 22:23 #4
ja okay, det kunne jeg ikke... så må jeg lige ha fat i ham der har den stående, vender tilbage imorgen.
tusind tak for hjælpen, håber du eller en anden er tilgænglig imorgen også :)