Avatar billede aeae Nybegynder
12. februar 2008 - 12:25 Der er 4 kommentarer

fordele og ulemper ved fælles Active directory

Hej,

er der nogen der kan hjæpe med at svare på følgende:

fordele og ulemper ved fælles Active directory og fælles mail?

Tak
Avatar billede strych9 Praktikant
12. februar 2008 - 19:26 #1
det spørgsmål bliver du nødt til at stille lidt bedre hvis du vil have et brugbart svar...

hvad mener du med fælles? fælles med hvem/hvad?
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
13. februar 2008 - 14:10 #2
Umiddelbar fordel er administration 1 sted. Men hvad er alternativet og hvor mange brugere drejer det sig om?
Avatar billede aeae Nybegynder
14. februar 2008 - 10:30 #3
jeg skal lave en BC, og denne BC skal jeg kommer med fordele og ulemper ved at have en fælles AD og fælles exchange server hvor alle brugerne er koblet på, idag er det sådan at hvert forretnignsområde har deres egen,vi snakker om ca 1000 bruger eller mere, håber det uddybende nok.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
15. februar 2008 - 09:28 #4
Så er de klare forretningsfordele følgende:

Administration 1 sted af brugere og PC'er.
En bærbar PC fra et forretningsområde, kan bruges på netværket i de øvrige områder og have adgang som når man er på sin egen plads.

Fælles adresse- og distributionlister.
Fælles kontaktpersoner oprettet i AD.
Public folders.

En bruger vil kunne logge på en PC i alle forretningsområder og have adgang til sine netværksdrev og e-mail.

Hvis i vælger at køre med roaming profiles, har man også sit skrivebord etc med.