Avatar billede bpp Nybegynder
15. juni 2001 - 18:21 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Skærm

Jeg sidder ved en Compaq MV900 19\" skærm der folder/bukker i toppen ! Er der nogen der ved hvad man kan gøre, hvis man kan gøre noget ved det !!

Det er ikke grafikkortet der fejler noget da der ikke er noget problem med en alm 17\" ! Windows har fundet den rigtige driver, så jeg regner ikke med at det skyldes en driverfejl !!

Da dette er et MEGET stort problem for os vil jeg godt udlover 200 point !

/Bpp
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2001 - 18:23 #1
Tryk på din skærms menu knap

så ved jeg ik hvad det heder på din skærm
men på min heder den Adjust shape
derinde kan du så stille på det
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2001 - 18:23 #2
er det ikke bare en setting der skal laves på selve skærmen. Altså vha. af de knapper der er på skærmen, hvor du kan flytte billede til højre, og venstra etc.???
Avatar billede bpp Nybegynder
15. juni 2001 - 18:25 #3
Det har ikke noget med menu\'en at gøre ! Har prøvet alle funktioner !

/Bpp
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2001 - 18:26 #4
okay
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2001 - 18:27 #5
har du prøvet skærmen på en anden maskine ?
Avatar billede zyclon Nybegynder
15. juni 2001 - 18:35 #6
Du har vel ikke en mobiltelefon, højtaler el. andre aparater i nærheden af din skærm der kan forstyrre ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 19:45 #7
Du har en fejl i vertikal delen af din monitor, der er næppe chancer for at du selv kan rette det.
Du skal forestille dig at verikalforløbet (savtakspændingen) skal være helt lineært fra bund til top, i dit tilfælde når den lineære næsten helt op, og det sidste stykke knækker den.
Er det noget der er kommet langsomt eller lige pludselig.
Jeg har en lignende fejl på min, men ikke så alvorlig endnu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juni 2001 - 19:47 #8
Ska\' måske nævne at jeg har rep. tv før i tiden.
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
16. juni 2001 - 10:24 #9
Retaxes har ret!!!

Hvis du er vildt heldig kan samme fejl opstå hvis skærmen ikke er installeret med de rigtige drivers, ellers skal din skærm til reperation.
Avatar billede egede Nybegynder
16. juni 2001 - 10:27 #10
Kan du ikke sætte din skæmrs egenskaber til en default?
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juni 2001 - 12:20 #11
egede> Det hjælper ikke at stille sin skærm til default, medmindre at vertikal linearitet kan stilles der og det er næppe sansynligt!
Avatar billede egede Nybegynder
17. juni 2001 - 18:12 #12
retaxes -> ok
Avatar billede bpp Nybegynder
19. juni 2001 - 11:03 #13
Det skal måske også lige siges at at vi har prøvet at sætte en anden 19\" på og det var det samme ! Kan det evt. være grafikkortet der ikke kan med en 19\" ?? Det ville være lidt underligt hvis der var det samme problem med 2 forskellige skærme !
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
20. juni 2001 - 11:08 #14
Det er måske grafikkortet prøv at sætte opløsningen og farverne helt i bund (640*480, 16)
Som jeg skrev tidligere så husk også at tjekke at skærmen er installeret med de rigtige drivere.

Du kan også prøve at starte PC\'en i fejlsikret tilstand, hvis fejlen er fjernet er det næsten sikkert at grafikkortet ikke virker i en høj opløsning, eller skærmen ikke er installeret med de rigtige drivere.
Avatar billede bpp Nybegynder
20. juni 2001 - 14:23 #15
Pelle > Det er altsammen prøvet uden held !
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juni 2001 - 17:16 #16
Har du prøvet med en anden monitor?
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juni 2001 - 17:19 #17
Du skulle vel ikke være så heldig at der bag på monitoren sidder et par små huller ved siden af hinanden, det kunne godt være til at kontrollere linaritet og noget andet, evt. til flytte billedet op eller ned.
Avatar billede bpp Nybegynder
23. juni 2001 - 08:34 #18
Jeg prøvede at genstarte i fejlsikret ! Og det hjalp ! Men betyder det så at grafikkortet kke kan klare en 19\" . For da der sad en 17\" på var der ikke nogen problemer ! Kortet der sidder i er et Nvidia TNT2, og det burde da kunne køre en høj opløsning !? Eller hva......
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 10:42 #19
Det tyder på at dit vertikal sweep ikke kan klare en større skærm end 19\", den bliver tvunget udover sit arbejdsområde.
Når du starter win2k i fejlsikret tilstand har du heller ikke mere end 600x480.
Muligheden for at det er grafikkortet der ikke kan klare det, er tilstede.
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
25. juni 2001 - 00:44 #20
Det er højst sandsynligt dit grafikkort der ikke kan klare den høje opløsning.
Det kan dog stadig godt være driverfejl, da fejlsikret tilstand ikke bruger de drivere du selv har lagt ind, men standard drivere. Du kan jo altid prøve at bruge en standard driver til skærm/kort og se om det skulle hjælpe.

HUSK: Tjek detaljerne om kortet, før du går ud og bruger penge på et nyt kort. (Lån et kort hvis du kan).
Avatar billede riversen Nybegynder
02. juli 2001 - 19:59 #21
Hvad med at lukke?!
Avatar billede bpp Nybegynder
04. september 2001 - 00:03 #22
Jeg har ikke fået løst mit problem ! Og så er det vel iorden ikke at tildele nogen point ikk\' ??

Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 00:08 #23
Jo, er problemet ikke løst kan du godt lukke og dele point ud, evt. beholde dem selv!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 00:09 #24
Giv dig selv et svar og Accepter, så er den potte ude ;o)
Avatar billede bpp Nybegynder
04. september 2001 - 10:02 #25
Retaxes> Du har sgu været så flink og bruge tid på det ! Så er det vel ikke formeget at du får lidt for det !!!

bpp
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 10:21 #26
Takker for pointene ;o)

Jeg har selv i mellemtiden fået mig en 19\", jeg kunne holde ud og se på at monitoren skulle folde sig ud!

www.fotx.net/retaxes