Avatar billede michaeljm Nybegynder
11. februar 2008 - 21:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SEO webshop inkl. bogføringsmodul

Hej,

Jeg har en webshop som har eksisteret i omkring 1 år. Sidste år havde jeg en omsætning på ½ mio. med stigende omsætning hver mdr.
Mine behov er derfor blevet større med en hel integreret løsning som indeholder både Webshop programmeret sammen med et bogføringssystem. Alle kunder kommer udelukkende via godt søgemaskine-optimeringsarbejde, dvs. ingen promotionsomkostninger på nogen måde.

I dag sidder jeg og printer alle bilag ud fra shoppen og skriver dem ind i et ekstern regnskabsprogram, hvilket jeg syntes er dobbelt arbejde. Derfor min søgen for ny shop løsning.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter det og kan ikke rigtigt finde noget som har begge dele. Fandt et side www.Winkas.dk - problemet er at løsningen de har ikke SEO(søgemaskine optimering) integreret i deres system.

Nogle som kan komme med nogle af deres webshop løsninger eller ideer?
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2008 - 21:55 #1
Hvordan har du dine data i din nuværende shop ?

Er det et standard eller eget udviklet system ?
Avatar billede michaeljm Nybegynder
11. februar 2008 - 21:58 #2
Jeg benytter Cubecart 3.15 som fungerer som shop.
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2008 - 22:04 #3
Er det kun bogføringen eller også alle ordrer du vil have ind ?
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2008 - 22:07 #4
Hmm, men jeg kom lige i tanke om at du sikkert gerne vil have dem ind med jævnemellemrum, en løsning kunne nemlig være at få generet nogen CSV filer som du kunne importere i dit regnskabprogram
Avatar billede michaeljm Nybegynder
11. februar 2008 - 22:11 #5
Jeg forstiller mig et system som en helhed. Dvs. når en kunde laver en ordre via shoppen, bliver den registeret direkte i bogføringsmodulet, evt. ved et klik evt. i administrationen. Man skal også kunne indtaste indkommende vare/faktura, med lagerstyring, regnskabsopsætning, momsafregning, resultat og alt hvad der høre til.
Avatar billede fxj Juniormester
12. februar 2008 - 00:41 #6
Hej

Dit problem kan vel opdeles i 2?
1) du vil gerne have SEO-optimering
2) du vil gerne have lettere administration af dit regnskab

ad 1)
CubeBase kan godt lave SEO-optimering, hvis du opgraderer til version 4. Fordelen ved dette er, at du sparer en masse tid ved at skulle opsætte og lære et nyt system at kende

ad 2)
Regnskabsdelen kan klare af SummaSummarum (http://www.summarum.dk/default.htm)
Ved hjælp af en CSV-fil fra dit system, kan du importere salgs- og regnskabstal direkte ind i SummaSummarum.
Det er faktisk ufatteligt få data SummaSummarum skal bruge før det kan lade sig gøre. Ydermere kan du hente en prøveversion så du kan prøve programmet og hvis du vil bruge det senere er det bare at opgradere. Du skal ikke taste data igen!

Alternativt kunne du skifte både shop og regnskabssystem. Her sælger http://bgsys.dk en køreklar shop baseret på OS Commerce.
http://openforum kan du få hjælp til opsætningen hvis du vil gøre det selv og der ligger også et modul til download, som laver integration op mod SummaSummarum.

Slutteligt har jeg glemt at nævne, at SummaSummarum også har indbygget lagerstyring. Du kan også designe dine egne fakturaer + en masse andre funktioner. Jeg kender en der kører en kombination mellem OSC og SS, som han selv har lavet klar til drift og den virker rigtigt godt og sikkert.
Avatar billede dechlis Nybegynder
02. marts 2008 - 16:12 #7
hej

Hvor megegt vil du ofre på en løsning, som ikke er OS baseret.