Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. februar 2008 - 21:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Video hakker

Hej alle,

jeg har en maskine hvorpå videoer i høj opløsning hakker. Ja det lyder åbenlyst som om at maskinen ikke kan trække det, men jeg tvivler kraftigt på det. Det er uregelmæssige hak, og hverken cpu eller hdd er travlt optaget - med andre ord er det ikke der flaskehalsen er. Derimod tror jeg på et codec-problem, men jeg ved ikke hvordan jeg skal pille ved det således at det ikke vil hakke. Videoen bliver afspillet, også med lyd - som også hakker - derfor ER der installeret codecs som kan afspille det. Det er en MKV fil, og gspot rapporterer ikke en dyt, udover at det er en MKV... hmmf.

Nogen idé til hvad der kunne prøves? eventuelt til hvordan jeg kan afsløre om det måske var grafikkortet der ikke kunne følge med?
11. februar 2008 - 21:59 #1
... opdatér driver til grafikkortet ? Altså den version direkte fra leverandørens hjemmeside og ikke XP's (?) standard...
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. februar 2008 - 22:02 #2
Den er opdateret. og det er 2003 R2 64 bit.
Avatar billede zicon Nybegynder
12. februar 2008 - 21:12 #3
Opdater codecs. Jeg bruger selv K-lite codec pack, som jeg altid har været glad for. Hvis du har mod på det ville jeg nok afinstallere dem du har installeret, og prøve K-lite istedet. Der er link til dem på www.free-codecs.com
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. marts 2008 - 19:50 #4
Det hjalp med nye codecs...fantatisk - tak for hjælpen. Points?
Avatar billede zicon Nybegynder
21. marts 2008 - 20:28 #5
svar :o)