Avatar billede anjoss Nybegynder
15. juni 2001 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc gået ned

Hej med jer.
Da jeg startede pcen i går, gik den i sort.
Den skrev den:
Disk boot failure, insert system disk and press enter.
Det gjorde jeg så, og så skrev den:
1. Drevet skal partitioneret. Kør Fdisk fra MS-DOS kommandoprompten for at lave en partition på drevet.
Det gjorde jeg så, og den skrev:
Der er ingen tilgængelige hardiske.

2. Det kan blive nødvendigt at anvende tredijepartsprogrammer til diskpartitionering.Hvis du anvender den slags programmer, skal du fjerne Startdisketten og genstarte computere. Følg dernæst oplysningerne på skærmen, om hvordan computeren startes med en diskette.
Jeg har ikke sådan et program.

3. Nogle viraer kan forårsage, at C-drevet ikke kan findes. Du kan anvende et virusprogam til at undersøge din computer for virus.
Jeg har ikke noget virusprogram.

Efter det skrev den: Diagnosticeringsværktøjerne blev indlæst på drev C.
Device driver not found: MSCD001.
No valid cdrom device drivers selected.

ER der nogen der kan hjælpe mig.
venligst.  Helle
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 18:11 #1
det ser ud som om din pc slet ikke kan se din harddisk! check at kablet til harddisken inde i pc\'en ikke er faldet ud af stikket til motherboardet eller ud af harddisken!
Avatar billede Techwork Praktikant
15. juni 2001 - 18:17 #2
Prøve evt. at gå ind i BIOS\'en (del eller F2)og check at den kan finde din harddisk.
Avatar billede anjoss Nybegynder
15. juni 2001 - 18:20 #3
Juhu hurra.
Tusind tak, for fremtididen tjekker jeg ledninger først og fremmest. Hav det godt.
            Helle
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 18:21 #4
tak for point :)

www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede anjoss Nybegynder
15. juni 2001 - 18:23 #5
Kimrosgaard, fik du dine points??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. juni 2001 - 18:24 #6
ja, det gjorde jeg :)