Avatar billede ekspertenpatrick Nybegynder
11. februar 2008 - 19:35 Der er 3 kommentarer

hvordan laver jeg en batch i adobe photoshop cs3

hej

hvordan kan jeg i adobe photoshop ?? automate ?? batch ??? ændre på en mappe med fx. 30 billeder af 900x900 til 60x60 størrelse ???

venligst step by step

tak
patrick
Avatar billede tdimhcs Nybegynder
11. februar 2008 - 23:26 #1
Avatar billede ekspertenpatrick Nybegynder
12. februar 2008 - 10:49 #2
tak men forstår slet ik !!! venligst step by step lære mig at lave en BATCH file, som kan ændre alle i mappens str. til fx. 60x60

tak
Avatar billede sortof Nybegynder
27. juni 2008 - 00:05 #3
du skal først lave en action der gør det du ønsker i dette tilfælde laver dine filer til 60x60 og derefter køre en batch med den action. Til actionen skal du bruge fit inde fra file -> automate -> fit image. og så vælge 60x60.

Men der er en meget nemmere vej. gå ind i bridge og vælg dine mappe og gå til tools -> photoshop -> imageprocessor og der kan du også klare det.

Hvis du skal gøre dette meget og i flere forskellige størrelser kan du finde et script kaldet 1-2-3 jpg java script til photoshop lavet af russell brown adobe evangelist.

/sortof