Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. februar 2008 - 09:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

absinthe - brænd sukker brænd!

Jeg har længe haft en flaske absinthe stående og den skulle der selvfølgelig eksperimenteres med her i weekenden - men en af traditionerne, nemlig traditionen omkring den brændende sukker på absinthe-skeen, blev lidt en fuser for godt nok går der pænt ild i det men kun omkring 1/3 af sukkeren når at smelte og det der smelter når kun lige at sætte sig fast på skeen så det kommer slet ikke ned i glasset.

nogle gode fif omkring det?
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 11:36 #1
Du husker vel at dyppe sukkeret i absinthet først?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. februar 2008 - 11:48 #2
ja da - eller rettere, hælder absint hen over sukkeret mens det ligger på skeen.
Avatar billede krusell Nybegynder
11. februar 2008 - 11:54 #3
Du lader det bare brænde til det (eller du) ikke gider mere... Så bruger du skeen til at røre det resterende sukker i.
Tror ikke det er krav, at alt sukkeret skal smelte i, af sig selv.

Jeg har ihvertfald nyt mange en drink, uden at det er sket :)
Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. februar 2008 - 13:17 #4
jeg lader det brænde til flammen går ud af sig selv. problemet er lidt, at det sukker der når at smelte slet ikke kommer i glasset - det sætter sig kun fast på skeen.
Avatar billede krusell Nybegynder
11. februar 2008 - 13:55 #5
hhm

Der hvor jeg har prøvet det, har det været med en "original" absinthe ske. Sådan en flad en, med huller i, der kan ligge fladt over glasset. Mener den er laver af sølv. Kan være derfor det ikke smelter fast.

Måske kan du prøve at røre det ud i drinken, lige før det brænder ud, så det stadig er mest muligt varmt og ikke sætter dig fast på skeen.

Ellers tror jeg det er den ske du bruger, der ikke er helt egnet til det...
Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. februar 2008 - 14:10 #6
det er en rigtig absinthe-ske - men om den er af sølv eller ej skal jeg ikke kunne sige. Der må eksperimenteres lidt mere med det.
Avatar billede krusell Nybegynder
11. februar 2008 - 20:56 #7
bruger du sukkerknalder eller alm. sukker?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. februar 2008 - 10:31 #8
sukkerknald
Avatar billede unknown_someone Juniormester
25. oktober 2010 - 16:18 #9
læg et svar så vi kan få lukket her.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
22. juli 2011 - 09:19 #10
jeg bliver nødt til at lukke selv