Avatar billede s_f Nybegynder
11. februar 2008 - 09:38 Der er 5 kommentarer

Bliver blacklistet på spamhaus.org

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL184752

Min Exchange server bliver blacklistet. De skriver man skal slå smtp authentication til i e-mail klienten.

For det første kommer det til at tage en arm af tid at skulle gøre det på alle Klienter der kører på den exchange server.

For det andet kan man da slet ikke sætte det op i outlook 03/07 når det kobler op imod en exchange server.

Hvad skal jeg gøre for at undgå serveren bliver blacklistet??

Venlig hilsen

Steffen
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 10:28 #1
Enten bliver din Echange (SMTP) brugt til relay, så det en nogen udefra der sender spam gennem din server. Eller det er dine klienter der sender spam.

Kontroller om din Exchange er åpen for relay:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa996446(EXCHG.65).aspx
Mere her:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb123843(EXCHG.65).aspx

Kontroller dine klienter for virus, spyware og andet snavs

:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2008 - 11:00 #2
Avatar billede s_f Nybegynder
11. februar 2008 - 11:30 #3
okay, mange tak det vil jeg prøve. Jeg tvivler meget på at serveren bliver brugt som delay, den acceptere nemlig kun incomming trafik på port 25 fra virus112 vores spamfilter samarbejds partner.
Avatar billede s_f Nybegynder
11. februar 2008 - 11:51 #4
exmon viser ikke antallet af mails vel? Hvilket tal skal jeg være bekymret for?
Avatar billede s_f Nybegynder
15. februar 2008 - 12:17 #5
Feedback ? :)