Avatar billede ludolange Nybegynder
11. februar 2008 - 09:33 Der er 7 kommentarer

Min computer starter ikke

Hey

Jeg har haft min computer til at stå hen i et halvt års tid og nu har jeg fået den hjem men den vil ikke tænde...

kablet fra kontakten er intakt, der er lys i den grønne knap på bundkortet - hva gør jeg galt?
Avatar billede matcho Nybegynder
11. februar 2008 - 10:04 #1
Det sædvanlige efterse alle kabler og stik?
Når den har stået kan der være samlet støv fugt så rengør?
Reset bios?
Avatar billede matcho Nybegynder
11. februar 2008 - 10:10 #2
Glemte lige:Tage ram ud og gnubbe kontakterne med et viskelæder?
Avatar billede ludolange Nybegynder
11. februar 2008 - 10:11 #3
Synes jeg at jeg har forsøgt mig med, men der sker intet når jeg trykker på tænd... Er det muligt at strømforsyningen er i stykker eller vil man så ikke kunne se noget lys på bndkortet?
Avatar billede matcho Nybegynder
11. februar 2008 - 10:24 #4
Ja det sker at en strømforsyning mister ydelsen,men der stadig er spænding nok tilen diode.Men kan du eller se om blæserne lige starter når du tænder.
Avatar billede ludolange Nybegynder
11. februar 2008 - 10:27 #5
Der sker absolut intet når jeg forsøger at tænde...
Avatar billede matcho Nybegynder
11. februar 2008 - 10:45 #6
Så er vi jo tilbage ved bundkort,cpu og strømforsyning.
Har du prøvet og resette bios evt: ned og tage batteriet ud.
En gang har jeg løst det ved at sætte nyt batteri i bundkort problemet er at jeg ikke ved hvorfor den startede efter det.
Avatar billede solebob Nybegynder
13. februar 2008 - 09:49 #7
Kan kun bakke op om det matcho skriver havde det samme problem og matcho sagde at jeg skulle skifte batteriet på bundkortet og wupti pc'en startede op igen så prøv at skift batteriet ;D