Avatar billede worship Nybegynder
10. februar 2008 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min CPU (e6600) for varm)

Hej :-) Jeg har en cpu
Core 2 due Processor e6600 LGA775 Pkg
2.40 GHz, 4MB L2 Cache 1066 MHz FSB

Og Motherbord is a ASUS P5LD2

Min CPU er 77grader selvom mit system kun er 28.

Så er ret sikker på det er min køler den er galt med jeg bruger den der var med da jeg købte min 6600

Jeg har kigger på denne køler men er der nogen der har en bedre ide, jeg ved virkelig ikke ret meget om det.

http://www.thermaltake.com/product/Cooler/Retail/CL-P0310-01/cl-p0310-01.asp

Så jeg søger en ok billige men selvfølgelig også en der virker optimalt..

På forhånd tak
Mads
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 23:02 #1
Har du overvejet om der eventuelt er for meget eller for lidt kølepasta? Erstat eventuelt det kølepasta der sidder på den køler du har med noget nyt. De kølere der følger med er udemærket medmindre du skal overclocke.

En anden ting - har du monteret den korrekt? :)
Avatar billede worship Nybegynder
10. februar 2008 - 23:15 #2
Ja tjekkede det hele igår, skiftede køle pasta og det hjalp lidt..

min PC står ved siden af en åben dør uden side på. det er ca 6 grader uden for. giver ingen mening at min cpu er 77 så :-)

Så ret sikker på det er min køler.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 23:19 #3
Det lyder bare underligt at det skulle være din køler - det kunne os godt være din cpu den er gal med - er det en helt ny cpu eller?
Avatar billede worship Nybegynder
10. februar 2008 - 23:20 #4
Nej den er ca 1½ år, håber da virkelig ikke det er den, er der en måde at tjække det på?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
11. februar 2008 - 00:10 #5
Du har tjekket din køler sidder korrekt og at blæseren kører med nok omdrejninger?

Virker det til at din køleprofil er op mod 80 grader ellers kan det også være bundkortet der måler temperaturen forkert..

Om der er en måde at tjekke om der er noget galt med din cpu på - du kan køre nogen tests med diverse programmer - kan ikke lige huske nogen i hovedet..
Avatar billede Jensen DK Novice
11. februar 2008 - 08:43 #6
Hvis du kan holde fingerne på køleklodsen, så er den ikke så varm som målt, det er vel celisus der måles i? hvis det er i F der er målt svarrer 32 grader til 0 C.
Avatar billede worship Nybegynder
11. februar 2008 - 09:30 #7
Min blæser køre 2000 omdrejninger. Jeg har et program der måsler mit system, min CPU, og min CPUx2 da det er en dual core.

Efter jeg har åbnet døren ved siden at min PC hvor det er ca 4-12 grader uden for. er min pc begyndt at køre langt bedre i WoW. Hvilket jo nok betyder at den er blevet hurtiger, en petium skruer jo ned for sig selv når den bliver for varm. Tilmed er min PC holdt om med at genstartet sig selv. Hvilket de også gør når den er for varm, genstarter den sig selv og jeg prøver at startet den igen kan det ikke, den siger CPU er for varm, venter jeg lidt kan det godt startet.

Jeg tog køleren af efter min pc havde kørt et stykke tid og ganske rigtigt var min CPU meget varm, så jeg er ret sikker på det er min køler.

Og selvfølgekug er det i C. my pc er ikke kun 2 grader :-)
Avatar billede zicon Nybegynder
12. februar 2008 - 21:20 #8
Jeg ville nok pille heatsink af, gøre BÅDE heatsink og cpu heat-spreadder ren, evt med vatpinde og rensetbenzin. Derefter kan du følge flg instruktion til hvordan kølepasta bedst bliver lagt.

http://www.arcticsilver.com/pdf/appinstruct/as5/ins_as5_intel_dual_wcap.pdf

Der er mange meninger om hvordan kølepasta bedst bliver lagt på, men det er denne måde jeg har brugt længe, og der jeg har haft de bedste målinger efter overclocking.