Avatar billede baxos Nybegynder
10. februar 2008 - 16:30 Der er 22 kommentarer

Søger folk

Hej eksperter
Jeg er ikke selv særlig god til C/c++ men ville lige høre om der var andre herinde som kunne tænke sig at lave en slags side med et internt forum hvor vi aftaler nogle projekter vi skal arbejde på så dele kode over nettet osv..?
Her tænker jeg på at starte med et projekt som et pingpong spil eller noget i den stil.
Og ja jeg er villig til betale for en siden, hvis der er nok der er friske

OFFTOPIC : Jeg ved jeg os har postet inde i C# forumet!
Avatar billede oddi Nybegynder
10. februar 2008 - 18:17 #1
Er klar!

Så kan folk også få indblik i svn, cvs f.eks

God ide baxos!
Avatar billede baxos Nybegynder
10. februar 2008 - 18:32 #2
Lyder supert =)
Skal bare have lidt flere
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 00:15 #3
Jeg er også frisk. Kan evt også hjælpe med server etc.
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 10:51 #4
Lyder dejligt med noget respons.. skal nok blive godt :)
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 11:35 #5
Synes bare vi lige skal finde på et navn til hjemmesiden og så få noget op og køre vi er 3 nu og der skal nok være flere der kommer med..
Så hvis vi bare finder et navn skal jeg nok betale for et site..
og dennismp -> Lyder dejligt hvis du kan hjælpe med noget opsætning da jeg ikke har så overdrevet styr på det
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 12:37 #6
Jeg kigger på det iaften - så vi kan komme igang hurtigt. Så kan I altid kritisere mig :)
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 12:41 #7
Jeg tænkte på bare at smide et simple machine forum op?
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2008 - 12:43 #8
Det kan være en god ide at serveren f.eks kan køre subversion... Subversion er en god ting hvis der er flere som arbejder på det samme projekt. i.e serveren virker også som backup på vores kode.

Se evt. her: http://subversion.tigris.org/

Og så virker subversion (svn) på Unix, Linux og windows.

\Oddi
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 12:55 #9
Ja okay, men hvordan laves det .. altså vi skal vel betale for en side?
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 13:00 #10
baxos: jeg installere SMF iaften så :)
oddi: Jeg bruger selv cvs/svn/git pt (afhængig af hvor gammelt projektet er). Så det er helt klart en oplagt mulighed at give den mulighed til andre.

Det er en "rigtig" server jeg har (ikke vserver) - der er masser af plads og jeg har fuld adgang - så det er "bare" med at sætte den op.
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2008 - 13:00 #11
vi kan vel også i første omgang starte uden svn og så hvis tingene går godt, kan vi diskutere svn.
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2008 - 13:06 #12
jamen så synes jeg at svn er en god ide!

til baxos: svn, cvs er ikke svært, det er ikke noget du skal bekymre dig om ;)
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 13:07 #13
Okay det lyder jo super :)

oddi -> Ja det er os en mulighed, kommer os an på hvor store projekter vi har gang i..
nu har jeg ikke selv styr på svn, dog har jeg da linux
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2008 - 13:12 #14
svn fungerer fint under windows... Man behøver ikke Linux.
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 13:15 #15
okay bryder mig dog bedst om at bruge linux til at programmere i/på (?) hehe..
Avatar billede baxos Nybegynder
11. februar 2008 - 23:10 #16
Fik du tid til at lege lidt her til aftes?
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 23:17 #17
Ok. Nu skal I høre. "internt forum" tolkede jeg som værende et semi-privat forum. Så jeg tænker at det kunne foregå på følgende måde:
* Når man registerer sig, så bliver man medlem af et åbent område. Her opfordres man til at skrive om sig selv (baggrund, etc) for at få fuld adgang til det "rigtige" forum.
* Det rigtige forum består kun af "c og c++ programmering" pt. Men det kunne snildt udvides med andet som f.eks "Windows programmering", "Linux", "Hjælpeværktøjer" etc. Men det syntes jeg først skal oprettes når der er et behov - så der ikke kommer til at være en masse tomme forums.
* Vi kan også oprette private/lukkede forums til projekter, hvis der er behov for det
* Og evt svn/cvs/git hosting
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 23:18 #18
Hovsa, glemte linket: http://c.gruppe.dk
Avatar billede oddi Nybegynder
11. februar 2008 - 23:37 #19
Jeg kan ikke skrive et indlæg?
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 23:42 #20
baxos: bare tænk det som et forslag - jeg tager gerne imod input :)
Avatar billede dennismp Nybegynder
11. februar 2008 - 23:53 #21
oddi: skulle være fixet nu
Avatar billede faerch Nybegynder
18. februar 2008 - 10:04 #22
Ved ikke om det er underforstået, men totoise har lavet et værktøj, der lægger ovenpå svn. supernemt og effektivt at bruge.

http://tortoisesvn.tigris.org/