Avatar billede 4b4 Nybegynder
10. februar 2008 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af vista

Jeg har netop for anden gang installeret Windows Vista Enterprise 32 bit på min zepto 6224w (1,6 duel core med 1gb ram).

Det spinder bare!

MEN! Når computeren startes op, efter at den har vist den aldm. vista loading bar, går skærmen i sort og det tager ca 2 min inden skærm billedet vises.

Som sagt er det en ren installation af vista.. så der er ikke en masse der starter op.

Nogen der har oplevet dette, og evt. en fix? Kan det være mangel på ram?

vh
Avatar billede nca001 Nybegynder
11. februar 2008 - 01:07 #1
Ja du har ret i at den mangler ram, man kan sige at førhen i xp vr 512mb mindste krav, men i vista er det 1,5 gb før du opfylder mindste kravet, men vista er meget hårdt ved de bærbare, jeg har kun se de store modeller Asus G1 series feks køre vista fornuftigt uden at hakke og sprutte. Men sæt nogle flere ram i du skal have 2 x 1 gb sodim ddr2 677 i den maskine så bliver det hele bedre :) koste ca 249 pr 1 GB modul og dem finder du under den lille bundplade med markeringen for ram, hust at røre ved noget det er jordet inden du skifter dem, så de ikke får noget statis strøm, det har de nemlig ikke godt af :)
Avatar billede nca001 Nybegynder
11. februar 2008 - 01:07 #2
Ja du har ret i at den mangler ram, man kan sige at førhen i xp vr 512mb mindste krav, men i vista er det 1,5 gb før du opfylder mindste kravet, men vista er meget hårdt ved de bærbare, jeg har kun se de store modeller Asus G1 series feks køre vista fornuftigt uden at hakke og sprutte. Men sæt nogle flere ram i du skal have 2 x 1 gb sodim ddr2 677 i den maskine så bliver det hele bedre :) koste ca 249 pr 1 GB modul og dem finder du under den lille bundplade med markeringen for ram, hust at røre ved noget det er jordet inden du skifter dem, så de ikke får noget statis strøm, det har de nemlig ikke godt af :)
Avatar billede valleystone Nybegynder
14. februar 2008 - 01:02 #3
At Vista kræver min. 1.5 gb ram for at køre er jo latterligt!
Drop Vista og "downgrade" til XP, og din maskine vil køre som død og helvede med 1 gb. ram.
Men selvfølgelig kommer du til at savne farveladen og de åh så praktiske 3D efekter!